تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۱۳۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت سکه در اولین روز کاری هفته

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در معاملات امروز شاهد رشد نسبی بهای سکه تمام بهار آزادی هستیم؛ روندی که به دلیل افزایش نرخ ارز به ویژه دلار رقم خورده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افت ۱۷ دلاری هر اونس طلا و رسیدن به رقم ۱۸۸۵ دلار در بازار جهانی افزود: در بازار امروز (دوشنبه هفدهم خردادماه ۱۴۰۰) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته قبل به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۱۰ هزار تومانی رسیده است.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در اولین روز کاری هفته به رقم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. وی افزود: بهای هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز در بازار امروز بدون تغییر نرخ به رقم ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با رشد قیمت به رقم ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از رشد ۸۹۰۰ تومانی دارد.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، ۱۲۰ هزار تومان است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده