تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۲۱۳۳۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

تولید سیمان مرغوب؛ در اولویت کارخانجات باشد/ مشکلات کارخانجات سیمان گیلان، در کارگروه رسیدگی خواهد شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات تولید و عرضه سیمان در استان گفت: با توجه به ازدیاد ساخت و ساز و تعدد پروژه‌های عمرانی، تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان مستقر در استان باشد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش بحث حمل و نقل و بالا بودن قیمت تمام شده محصول را از چالش‌های جدی این صنعت در استان برشمرد و اظهار داشت: نیازمند بررسی کارشناسانه و اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات سیمان برای ایجاد اشتغال بیشتر و تامین مطلوب نیازمندی‌های عمرانی هستیم.

وی طرح توسعه در دست احداث شرکت سیمان سبز را حائز اهمیت دانست و افزود: با عنایت به دانش بنیان و صادرات محور بودن طرح جدید و محصول آن، اجرای آن می‌تواند در صنعت سیمان تحول آفرین باشد.

مهرداد احمدی، مدیرعامل شرکت سیمان سبز گیلان نیز در این نشست به بیان برخی از مشکلا پرداخت و گفت:مشکلات عمده شرکت شامل بالا بودن قیمت مواد اولیه در مقایسه با شرکت‌های مشابه، عدم دارا بودن ناوگان حمل و نقل برای حمل مواد اولیه و نیز بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی است که البته این مساله با مساعدت سازمان صمت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت سیمان سبز گیلان اضافه نمود: ایمن سازی و بستر سازی تکمیلی برای کارخانه جهت افزایش استحکام و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در آینده در دست اقدام است.

در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاون فرماندار و بخشدار سیاهکل، رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی و هیئت مدیره انجمن بتن و فرآورده‌های بتنی استان حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون سیمان پرداختند و در پایان نشست از خطوط تولید شرکت سیمان سبز در دیلمان بازدید بعمل آمد.

گفتنی است در گیلان دو کارخانه سیمان با تولید سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن فعالیت دارد که زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده