تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۱۳۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

هیچ پرونده قضایی برای صادرکنندگان نداریم/ بسته مانع زدایی آماده ارائه است

‌می‌متالز - وزیر صمت اظهار داشت: یکی از مشکلات ما تامین برق در صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم است، قرار براین شد که ۸ هزار مگاوات توسط خود این صنایع تامین شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا و تحریم توانستیم رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت را تجربه کنیم. میزان تجارت خارجی ما به ۷۴ میلیارد دلار رسید که موجبات تامین کالا در کشور شد.

وی ادامه داد: ۶ هزار پهنه معدنی در دستور کار استان‌ها قرار گرفت و از طریق مزایده در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت این موضوع فرصتی برای سرمایه گذاری و اشتغال است.

وی افزود: همه امور و مدیریت مربوط به کشاورزی و دام در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت. وزارت صمت نیز در این راستا به وزارت جهاد کمک خواهد کرد، اما مدیریت آن به طور کامل به این وزارت سپرده شد.

وزیر صمت در ادامه تصریح کرد: در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته ۵۰ درصد رشد تولید داشتیم. یکی از شاخص‌های امید و کارآفرینی جواز تاسیس است که فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۲ درصد رشد داشتیم. ۷۴ درصد نیز در همین مدت زمان صدور پروانه بهره برداری زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در تامین برق در صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم است قرار براین شد که ۸ هزار مگاوات توسط خود این صنایع تامین شود.

وزیر صمت در پایان با اشاره به رفع موانع تولید گفت: صدور مجوز در وزارت صمت آسان و امضای طلایی حذف شده است. یکی از مشکلاتی که به آن اشاره می‌شد بخشنامه‌های مختلفی بود که الان بخشنامه‌های چند لایه نداریم و اگر بخشنامه‌ای صادر می‌شود در جهت تقویت تولید است. هیچ پرونده قضایی برای صادرکنندگان نداریم و یک بسته مانع زدایی را آماده کرده‌ایم که این بسته فردا صبح در دست ستاد اقتصادی دولت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده