تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۱۳۵۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران خبر داد:

گرانی ۳۰ درصدی قیمت آهن

‌می‌متالز - رستگار در رادیو گفتگو با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید آهن، تا ۳۰ درصد کمتر از قیمتی است که به دست مصرف کننده می‌رسد، گفت: افرادی که مابین کارخانجات و توزیع کننده قرار گرفتند، موجب بالا رفتن قیمت در بازار می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد نوسانات بازار آهن و فولاد به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم تولیدات حدود ۳۰ میلیون تن آهن، کمبود داخلی نداریم تصریح کرد: از این حجم حدود ۱۸ میلیون تن مصرف داخلی و مابقی آن آماده صادرات است.

رستگار بالا بودن قیمت فولاد و آهن برای مصرف کننده را به دلیل عدم هماهنگی و همکاری دانست و اذعان کرد: معادن جزو انفال هستند و کارخانه‌ای که تأسیس می‌شود از منابع عمومی استفاده می‌کند و این در حالی است که قیمتی که به مصرف کننده می‌رسد با دلار و ارز جهانی مقایسه می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران برنامه ریزی را لازمه کمک به اقتصاد دانست و تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید با توجه به قیمت حامل‌های انرژی، تا ۳۰ درصد کمتر از قیمتی است که به دست مصرف کننده می‌رسد.

رستگار ادامه داد: افرادی که مابین کارخانجات و توزیع کننده قرار گرفتند، موجب بالا رفتن قیمت در بازار می‌شوند که با اصلاح روش توزیع این موضوع حل خواهد شد.

وی در مورد اجناس تقلبی خاطرنشان کرد: در خصوص تولیدات فولادی مشکل داخلی نداریم، اما کیفیت برخی کالا‌ها و کارکرد آن‌ها تفاوت دارد و کسانی که کالای تولیدی درجه دو را برای مصارف اصلی ساختمان استفاده کنند تخلف است و مهندس ناظر باید کیمیت و کیفیت آن را بررسی کند.

رستگار با بیان اینکه شهر‌های حاشیه‌ای به دلیل کم برخوردار بودن به دنبال کالای درجه دو هستند اذعان کرد: چیزی به عنوان آهن تقلبی تولیدی نداریم بلکه می‌توان برای برخی مصارف از کالای درجه دو استفاده کرد.

این رئیس اتحادیه در رادیو گفتگو بیان کرد: باید بین افرادی که اثرات اصلی در این حوزه دارند ارتباط و نظارتی از طرف مسوولان دولتی و خصوصی باشد.

وی ادامه داد: در قیمت گذاری تعیین شده از طرف مسوولان قیمت گذاری، سوء استفاده صورت گرفته و این کار را ستاد تنظیم بازار بدون مشورت با اتحادیه قیمت گذاری می‌کند.

رستگار ضمن گلایه از پاسخگو نبود کمیسیون‌های مربوطه متذکر شد: تا وقتی که نظام توزیع ضابطه‌مند نشود، مشکلات حل نخواهد شد.

وی در پایان ضمن توصیه به افرادی که قصد خرید آهن دارند گفت: متقاضیان خریداری آهن با شماره ۱۹ -۷۷۶۱۰۵۱۱ تماس گرفته و سؤالات خود در مورد قیمت و کیفیت آهن مطرح کنند.

منبع: رادیو گفت و گو

عناوین برگزیده