تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۱۳۵۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات بازسازی معدن کرومیت فرومد انجام شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: معدن کرومیت فرومد واقع در شهرستان میامی باید به فعالیت خود ادامه دهد و عملیات بازسازی آن انجام شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات زیست‌محیطی معدن کرومیت کاریز شهر که در روستای فرومد شهرستان میامی برگزار شد، اظهار کرد: این معدن باید به فعالیت خود ادامه دهد و عملیات بازسازی آن انجام شود و نباید مانع فعالیت آن شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: تأمین منافع باید دوجانبه باشد و منافع هم صنعتگر یا تولیدکننده و بهره‌بردار معدن کرومیت و هم مردم تأمین شود.

شریفی‌نژاد بیان کرد: هر فعال اقتصادی در حوزه فعالیت خود مسؤولیت اجتماعی دارد که باید به آن‌ها پایبند باشد تا حداقل آسیب را به محیط پیرامونی خود وارد کند و بتوانیم پاسخگوی ذی‌نفعان که همان مردم هستند، باشیم و به مطالبات آنان پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: حفظ محیط‌زیست در اولویت است و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید چرخه‌های اندازه‌گیری استاندارد خود را انجام دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز نظارت‌های خود را بیشتر کند تا بتوانیم با آسودگی خاطر دست‌انداز‌ها و موانع تولید را برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عنوان کرد: کار درست که همان تولید و اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی است باید به شکل صحیح انجام شود تا در آینده حداقل تبعات و عوارض زیست‌محیطی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه تعداد بازنشستگان معدن نشان از نوعی عمران و آبادانی در منطقه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد این باشیم که بتوانیم بهره‌برداری مناسبی از تمام ظرفیت معدن کرومیت داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده