تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۱۳۵۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس به زور سبز ماند/ افت فولادی‌ها در روز سبز بازار

‌می‌متالز - در روزی که بورس ابتدا رشد و با فشار عرضه افت کرد، سهام فولادی‌ها نسبت به روز گذشته سقوط کرد، اما بازار سبز ماند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، در جریان معاملات روز جاری که ارزش و حجم معاملات در آن نسبت به روز‌های گذشته بیشتر بود، شاخص کل به سختی در منطقه سبز رشد باقی ماند و توانست برای امروز هم رشد اندک به همراه داشته باشد. امروز که اکثر سهم‌ها از جمله فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در مدار منفی معامله می‌شدند، خودرویی‌ها بودند که معاملات خوبی داشتند. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که سود روز گذشته در اکثر سهم‌ها باعث شده است تا سهامداران اکثر سهام خود را در روز جاری عرضه کنند.

به این ترتیب، شاخص کل بازار که در ساعات اولیه معاملات، رشد کرده بود، در ادامه با افزایش فشار فروش، کاهش یافت، اما این کاهش به میزانی نبود که بتواند شاخص را به منطقه قرمز برساند و نماگر اصلی بورس در نهایت، نسبت به روز گذشته، ۳ هزار و ۳۶۵ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با فشار بیشتر عرضه‌ها در سهم‌های کوچک به زور در منطقه سبز باقی ماند و در صورتی که در اولین دقایق معاملات با شیبی تند رشد کرده بود، در ادامه معاملات افت کرد، اما در نهایت با رشد ۱۱۵ واحدی، در خانه ۳۸۳ هزار و ۹۴۲ واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم پس از ۳۰ دقیقه رشد در ابتدای معاملات، در ادامه معاملات با افت همراه بود؛ به نحوی که تا انتهای معاملات، ۷ هزار و ۱۱۱ واحد افت کرد و رقم ۹۲۱ هزار و ۷۸۱ واحد را نشان داد.

طی معاملات روز جاری، نماد‌های «غکورش»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «کاما»، «فملی» و «اپال» بیشترین تراکنش را داشتند، اما نماد‌های «وبملت»، «خودرو»، «رمپنا»، «وتجارت»، «پارسان» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص گذاشتند. گروه‌های خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی نیز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، نماد‌های فولادی هم به صورت متعادل معامله می‌شدند. نماد‌های «فپنتا» و «فجر» بیشترین رشد قیمت و «فخوز» و «کویر» بیشترین افت قیمت را در سهام خود داشتند. «کچاد» و «کگل» هم مانند اکثر نماد‌های گروه کانه فلزی، افت قیمت نزدیک به ۰٫۵ درصد داشتند. نماد «ذوب» در بازار فرابورس نیز امروز افت ۱٫۶ درصدی در سهام خود داشت.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده