تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۱۳۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاهی به آخرین تحولات بازار سنگ آهن چین

‌می‌متالز - در بازار سنگ آهن چین آخرین قیمت با توجه به تداوم خرید‌ها بالا رفت. متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد با ۷.۵۵ دلار رشد روزانه به ۲۱۰.۴ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید. قرارداد جولای در بازار فیوچرز نیز ۶.۱۵ دلار بالا رفته ۲۰۰.۶۵ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. این در حالیست که قیمت دوشنبه این هفته با توجه به انتشار آمار پایین واردات افت داشته حدود ۲۰۲ دلار شده بود.

به گزارش می‌متالز، البته بازار فولاد چین کمی صعیف شده و فعالان بازار سنگ آهن کمی با تردید فعالیت می‌کنند. با توجه به افت حاشیه سود فولادسازان فشار‌ها بر قیمت پرمیوم خلوص‌های بالای برزیل بیشتر شده است.

چین ماه گذشته ۸۹.۸ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده بود که نسبت به ۹۸.۶ میلیون تن آوریل و ۱۰۲.۱ میلیون تن مارس افت شدید داشت. اخیرا میزان واردات از استرالیا افت شدیدی داشته و انتظار می‌رود ماه‌های آتی نیز این روند نزولی ادامه داشته باشد. همچنین آمار نشان می‌دهد چین در ماه می ۵.۳ میلیون تن فولاد صادر کرده که ۳۴ درصد افت ماهانه داشت.

اخیرا افت قیمت فولاد موجب کاهش حاشیه سود فولادسازان شده است و کاهش تقاضای فولاد نوسانات بازار را در کوتاه مدت بالا برده است.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده