تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۲۱۳۷۵۱
سرویس خبر : انرژی

۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در استان هرمزگان احداث می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: حدود سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در استان هرمزگان در حال احداث است.

به گزارش می‌متالز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در آئین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان اظهار داشت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۹۰۶ مگاواتی هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۲ مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتقال دانش فنی و ساخت داخل تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا و توربین‌های گازی کلاس اف، اشتغال‌زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله اهداف و مزیت‌های اجرای این پروژه است.

طرزطلب تاکید کرد: این استان از جمله مناطق در حال توسعه و رو به رشد است که دولت طی هشت سال اخیر تنها در این منطقه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی هرمزگان افزوده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: این نیروگاه‌ها شامل واحد‌های گازی نیروگاه ایسین، نیروگاه گازی هرمز، واحد‌های گازی نیروگاه قشم و واحد‌های گازی نیروگاه هنگام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در این استان در حال احداث است، ادامه داد: به‌منظور جبران افت ولتاژ شدید منطقه جاسک، خریداری یک واحد ۴۲ مگاواتی از گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تابستان سال آینده این واحد نیز عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احدات بخش نیروگاه هنگام به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات امروز به زمین زده خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر بخش بخار نیروگاه قشم در حال اجراست و بخش بخار نیروگاه هرمز نیز در حال تامین اعتبار و پیگیری برای اجرای پروژه است. همچنین بخار نیروگاه ایسین نیز در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته تا عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده