تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۱۳۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افزایش سرمایه

کدام شرکت‌ها در مراحل افزایش سرمایه قرار دارند؟

‌می‌متالز - در روز‌های اخیر چند شرکت بورسی از مراحل افزایش سرمایه خود در سایت کدال خبر دادند. در این گزارش به بررسی چند اطلاعیه افزایش سرمایه در سامانه کدال می‌پردازیم.

«برکت»

به گزارش می متالز، شرکت گروه دارویی برکت که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های دارویی شناخته می‌شود، در تاریخ ۱۹ آذر پیشنهاد خود مبنی بر افزایش سرمایه را به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد داد. افزایش سرمایه «برکت» از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بررسی افزایش سرمایه شرکت گروه دارویی برکت در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. به این ترتیب حسابرس در تاریخ ۱۹ خردادماه با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد. بر این اساس سرمایه شرکت که پیش از این ۵۸۰ میلیارد تومان بود، به ۷۳۴ میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش ۱۵۴ میلیارد تومانی که معادل ۵/ ۲۶ درصد می‌شود، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه با توجه به قیمت آخرین روز معاملاتی (۱۹ خرداد) به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برسد. این چهارمین افزایش سرمایه شرکت خواهد بود. سه افزایش سرمایه قبلی شرکت در سال ۹۸ صورت گرفته بود.

«ومهان»

با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار هیات‌مدیره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان پیشنهاد افزایش سرمایه خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. در اطلاعیه این شرکت آمده است که این افزایش سرمایه به منظور جبران مخارج سنوات اخیر و جلوگیری از خروج منابع شرکت جهت سرمایه‌گذاری و استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه که در تاریخ ۱۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور اطلاع‌رسانی می‌شود. سرمایه فعلی شرکت در سامانه کدال یک هزار میلیارد تومان ثبت شده است که با احتساب افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی که معادل ۲ هزار میلیارد تومان می‌شود، سرمایه شرکت به سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه با توجه به قیمت آخرین روز معاملاتی (۱۹ خرداد) به حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان برسد.

«فلوله»

پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران که توسط هیات‌مدیره در تاریخ ۱۷ خرداد به مجمع فوق‌العاده داده شده بود، بعد از تایید مجمع، به تایید حسابرس نیز رسید. این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد بود. سرمایه فعلی شرکت ۵۰ میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه یک هزار و ۲۴۰ درصدی که معادل ۶۲۰ میلیارد تومان می‌شود، سرمایه شرکت به ۶۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید. این چهارمین افزایش سرمایه تاریخ شرکت خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده