تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۱۳۸۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلایندگی معدن "تاش" شاهرود رفع شد

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رفع آلایندگی معدن تاش شاهرود خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیر عبدوس اظهار داشت: مطالبه فعالان و دوست‌داران محیط زیست در شاهرود درست بوده و معدن تاش شاهرود در گذشته آلاینده بود.

وی با اشاره به بررسی موضوع آلایندگی معدن تاش شاهرود از سوی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: در مقطعی از زمان این معدن آلایندگی داشته که در حال حاضر آلایندگی آن رفع شده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: هم اکنون با اندازه گیری و تست‌های فنی شخص شده است که آب پایین دست محل معدن واقع در شاهوار پاک بوده و استاندارد‌های لازم محیط زیست را دارد.

عبدوس با اشاره به فرآیند تعطیلی معدن تاش شاهرود افزود: معدن تاش شاهرود بر اساس دستور شورای تأمین استان سمنان از سال ۱۳۹۸ تعطیل شد.

وی اضافه کرد: این معدن هنوز بازگشایی نشده و هرگونه اظهارنظر (درباره بازگشایی معدن تاش) بر عهده شورای تأمین استان سمنان است.

معدن تاش شاهرود از سال‌های گذشته و بدون اخذ مصوبه و مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان مجوز فعالیت گرفت و پس از آن بود که موجی از اعتراضات مردمی با خواسته تعطیلی فعالیت این معدن به علت آلایندگی شکل گرفت. در نهایت نیز بنا به دستور شورای تأمین استان سمنان فعالیت این معدن تا اطلاع ثانوی و بررسی‌های بیشتر تعطیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده