تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۱۳۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ابهام در مناقصه واگذاری معادن /ماشین آلات فرسوده کار استخراج را سخت کرده است

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مشکلات زیاد برای معادن کشور وجود دارد که مهم‌ترین آن فرسودگی ماشین آلات صنعتی است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، سید عبدالوهاب سهل آبادی درباره موانع تولید در بخش معادن کشور تصریح کرد: سازمان نقشه برداری کشور پس از بررسی وشناسایی مناطق معدنی، آن‌ها را در اختیار وزارت صنعت و معدن برای مزایده می‌گذارد تا بخش خصوصی بتواند با شرکت در مزایده مالک و بهره بردار زمین‌های معدنی شوند، اما متاسفانه همین مزایده‌ها مانع اصلی در مالکیت معدنکاران اصلی و فعالان این حوزه شده است.

وی افزود: استفاده از ماشین‌آلات فرسوده و کهنه از مشکلات اصلی بخش معادن کشور است و باعث عقب ماندن روند تولید از حجم تولید نهایی می‌شود ضمن اینکه عقب ماندگی تکنولوژیکی زمین گیر شدن تولید کننده را باعث می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از وضع بد جاده‌های منتهی به معادن گفت: بیشتر جاده‌ها و مسیر‌های منتهی به معادن خاکی هستند و تا این لحظه هم هیچ فعالیتی برای ایجاد مسیر‌های هموار و جاده شوسه از طرف دولت صورت نگرفته است و که این خود عاملی در ایجاد مشکلات معادن است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده