تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۱۴۱۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت استان لرستان عنوان کرد:

ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاری‌های کلان معدنی در لرستان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان لرستان گفت: این استان یکی از مناطق غنی در حوزه مواد معدنی است و قابلیت پذیرش سرمایه‌گذاری‌های کلان را در این حوزه دارد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد منصوری در جمع خبرنگاران افزود: منابع معدنی نقش چشم‌گیری در پویایی اقتصاد داشته و با سرمایه گذاری صحیح در بهره برداری از این منابع، امکان کسب ارزش افزوده مناسب در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۵۶ معدن فعال در استان وجود دارد و ۱۰۵ واحد معدنی غیر فعال هستند.

رئیس سازمان صمت لرستان با تاکید بر ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در لرستان افزود: در صورت سرمایه گذاری اصولی برای این مهم، ارزش افزوده محصول نهایی افزایش خواهد یافت.

منصوری با اشاره به اینکه نوسازی ماشین‌آلات در افزایش بهره وری معدن نقش کلیدی دارد بیان داشت: هدف ما این بود که معادنی که به هر دلیل تعطیل شده و بهره‌برداری از آن‌ها انجام نمی‌شود را فعال‌سازی کنیم تا ضمن جذب سرمایه برای آنها، به اشتغال‌زایی بپردازیم.

وی بیان اینکه بحث مربوط به کنترل مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در حوزه معاون عملا جزء برنامه‌ها واهداف شورای معادن استان است، افزود: طبیعتا برای توسعه مناطق واستفاده از ظرفیت‌های موجود جهت توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال وسرمایه گذاری مناسب لازم است که ازمجموعه معادن وظرفیت‌های شهرستان‌ها استفاده لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه بحث ما در حوزه معدن نگاه به تولید وبهره برداری از ظرفیت‌های تولیدی در استان است، تصریح کرد: در این راستان نگاه ما تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی نیست وامیدواریم با توجه به ضوابط موجود فعالیت‌های معدنی نیز به بهترین شکل ممکن درراستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان انجام گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده