تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۱۴۱۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اطلاعات شخصی حدود ۳.۵ میلیون مشتری فولکس واگن به سرقت رفت

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی فولکس واگن فاش کرد که اطلاعات شخصی بیش از ۳.۳ میلیون نفر از خریداران فولکس واگن و آئودی در ایالات متحده و کانادا به سرقت رفته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت خودروسازی فولکس واگن فاش کرد که اطلاعات شخصی بیش از ۳.۳ میلیون نفر از خریداران فولکس واگن و آئودی در ایالات متحده و کانادا به سرقت رفته است.

داده‌های به سرقت رفته شامل شماره گواهینامه و تأمین اجتماعی افراد است.

فولکس واگن، صاحب برند آئودی در نامه‌ای که روز جمعه برای مشتریان ارسال کرد، هشدار داد که "یک شخص ثالث غیر مجاز" داده‌های مشتریان را از یک فروشنده در آمریکای شمالی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به دست آورده است.

اطلاعات به سرقت رفته توسط این فروشنده بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ برای اهداف فروش و بازاریابی جمع آوری شده بود.

داده‌های به سرقت رفته شامل اطلاعات اساسی مانند شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) و اطلاعات مدل، همچنین شماره گواهینامه رانندگی مشتری، جزئیات وام و در چندین مورد شماره‌های تأمین اجتماعی و شماره شناسایی مالیات است.

فولکس واگن اعلام کرد که با کارشناسان امنیت سایبری و پلیس تماس گرفته و به مشتریان بیمه رایگان برای سرقت هویت ارائه کرده است.

فولکس واگن در بیانیه‌ای گفت: ما از هرگونه مشکلی که این موضوع ممکن است برای مشتریان فعلی یا بالقوه ایجاد کند، متأسف هستیم. مثل همیشه، ما توصیه می‌کنیم که افراد نسبت به ایمیل‌ها یا سایر ارتباطات مشکوک که ممکن است از آن‌ها بخواهد اطلاعاتی درباره خود یا وسیله نقلیه خود ارائه دهند، هوشیار باشند.

گروه بزرگ صنعتی فولکس واگن، از لحاظ درآمد سالانه، دومین خودروساز بزرگ جهان است. این گروه علاوه بر برند خاص خود دارای برند‌های آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، سیت و اسکودا و همچنین شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی دوکاتی و کامیون سازی مان و اسکانیا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده