تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۱۴۱۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان مطرح کرد؛

بازده کیفی بالای تختال‌های گرید API «شرکت فولاد مبارکه» /همکاری اکسین و فولاد مبارکه در خطوط انتقال نفت و گاز گوره-جاسک

‌می‌متالز - مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: همکاری شرکت فولاد مبارکه و اکسین در راستای تولید ورق‌های API با بالاترین میزان بازده کیفی محصولات همراه است.

به گزارش می‌متالز، محمد هیزم بر، مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار کرد: عمده تولیدات این شرکت صنعتی متمرکز بر تولید انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است. شرکت فولاد اکسین ورق‌های API با قابلیت کاربرد در پروژه‌های انتقال نفت و گاز را تولید می‌کند.

وی افزود: از ۵ سال گذشته با ایجاد کارگروه‌های مشترک فنی و بازرگانی شرکت فولاد مبارکه و اکسین خوزستان به ویژه در یک سال اخیر یک میلیون تختال با ضخامت API از شرکت فولاد مبارکه تامین شد و در شرکت فولاد اکسین به ورق‌هایی با کاربرد در پروژه‌های نفت و گاز تولید گردید.

هیزم بر توضیح داد: کارگروه مشترک فنی و بازرگانی شرکت فولاد مبارکه و اکسین خوزستان با تمرکز بر محصولات API مخصوص محیط ترش تشکیل شده است تا ۴۰۰ هزار تن اسلب تولید شده در شرکت فولاد مبارکه در اکسین خوزستان به ورق‌های استراتژیک تبدیل شود و با تحویل به شرکت‌های لوله سازی در مسیر طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک قرار بگیرد.

وی افزود: محصولات تختال API تولید شده در شرکت فولاد مبارکه با طی کردن مراحل آزمایشی متعدد، بالاترین بازده کیفی را داراست و از کیفیت محصولات شرکت فولاد مبارکه رضایت داریم.

شایان ذکر است که در اردیبهشت ماه سال جاری، همزمان با رشد چشمگیر تولید شرکت بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولاد سازی، نورد گرم، نورد سرد و فولاد سبا به دست آمد که منجر به کسب رکورد ۹۱% در کل شرکت و بهبود ۲% نسبت به سال قبل شد که در شرکت فولاد مبارکه رکورد محسوب می‌شود. رکورد بازده کیفی شرکت فولاد مبارکه از آنجا مهم است که تمام نواحی تولیدی بالاترین عملکرد کیفی خود را در این ماه با توجه به حجم و ظرفیت تولید محصولات کیفی به دست آوردند. در اردیبهشت ماه سال جاری، بازده کیفی واحد فولاد سازی ۹۵.۳ %، نورد گرم ۹۹.۴%، نورد سرد ۹۶% و فولاد سبا ۹۸.۴% شد که کسب این رکورد در کنار افزایش تولید کمی، منجر به سود آوری شرکت، رضایتمندی مشتریان و به دنبال آن کاهش ضایعات خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده