تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۱۴۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری مجازی سمینار منطقه‌ای اشتراک گذاری اطلاعات پردازش شده و شبکه مبارزه با تخلفات

‌می‌متالز - سمینار منطقه‌ای "به اشتراک گذاری اطلاعات پردازش شده و شبکه مبارزه با تخلفات (CEN) " سازمان جهانی گمرک با میزبانی RILO AP در تاریخ ۲ و ۳ ژوئن ۲۰۲۱ مطابق با ۱۲ و ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار گردید.

به گزارش می‌متالز، مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: این سمینار در خصوص تجزیه و تحلیل اطلاعات کشور‌های عضو بر پایه ثبت اطلاعات کشف و ضبط کالا‌های قاچاق در سامانه مبارزه با تخلفات (CEN) سازمان جهانی گمرک بود که براساس گزارش کارشناسان دفتر منطقه‌ای رابط اطلاعات هوشمند سازمان جهانی گمرک در منطقه آسیا-اقیانوسیه (RILO AP)، کشورمان در سال ۲۰۲۱ بالاترین آمار را در ثبت اطلاعات کالای قاچاق دارا می‌باشد.

کاخکی اظهار داشت: در این سمینار بر ثبت دقیق و کامل اطلاعات کالا‌های کشف وضبط شده قاچاق تاکید شد تا راهی برای همکاری بیشتر بین کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در مبارزه با انواع قاچاق کالا باشد.

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک افزود: نماینده گمرک ایران نیز با ارائه گزارش کشوری در خصوص انواع جاسازی مشروبات الکلی، سیگار و تنباکو در این سمینار شرکت کرد.

به گفته وی برگزارکنندگان سمینار ضمن تشکر از ارائه گزارش نماینده ایران، بر ثبت کامل‌تر و سریع‌تر اطلاعات به علت موقعیت حساس و ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کردند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده