تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۵۰
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۱۴۱۷۹

یونایتد ایرلاینز با کمبود نیرو مواجه می‌شود

‌می‌متالز - شرکت هواپیمایی یونایتد روز جمعه به بیش از چهل هزار کارمند خود در سراسر جهان اعلام کرد با توجه به اوج‌گیری مجدد تقاضا برای سفر، حتی به‌رغم منقضی شدن بازه زمانی کمک‌های فدرال در خصوص بیماری کرونا، نگران امنیت مشاغل خود نباشند. یونایتد ایرلاینز، شرکت هواپیمایی آمریکایی است که زیرمجموعه‌ای از شرکت یونایتد کنتیننتال هولدینگز به‌شمار می‌آید.

به گزارش می‌متالز، شرکت یونایتد ایرلاینز در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد و هم‌اکنون این شرکت دارای بیش از یک‌صد هزار نفر کارمند است، ناوگان هوایی آن شامل بیش از ۸۰۰ هواپیما است که بیشتر از هواپیما‌های بوئینگ و سپس ایرباس تشکیل شده است. مهمانداران هواپیمایی یونایتد آمریکا United Airlines یکی از آموزش‌دیده‌ترین مهمانداران بین شرکت‌های هواپیمایی هستند و به علت وجود مهماندار از ملیت‌های مختلف امکان صحبت با زبان‌های مختلف رادارند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از cnbc، بهبود رزرو‌های هوایی که عمدتا به‌واسطه افزایش سفر‌های تفریحی در ایالات‌متحده، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ از جمله یونایتد، آمریکا، دلتا و اسپرایت را تشویق کرده است تا برنامه‌هایی را برای ازسرگیری استخدام خلبانان جدید اتخاذ کنند. جان اسلاتر، معاون ارشد خدمات پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد با تقریبا ۲۳هزار مهماندار پرواز اظهار کرد با توجه به افزایش تقاضای مشتری و چشم‌انداز فعلی ما برای آینده، بسیار هیجان‌زده هستیم که اعلام کنیم دیگر نیازی نیست که مهمانداران پرواز را به صندوق‌های حمایتی در دوران بیکاری ارجاع دهیم و مجددا پاییز امسال با تامین اعتبار توسط برنامه حمایت از حقوق و دستمزد (PSP) این امر میسر خواهد شد. این خبر باعث آسودگی خاطر بسیاری از شرکای پرواز ما می‌شود که آینده نامشخصی را در این خصوص پیش‌بینی می‌کردند.

کارگران عملیاتی فرودگاه و نمایندگان بخش خدمات مشتری در روز جمعه گذشته یادداشت‌های مشابهی را دریافت کردند که توسط CNBC مورد بررسی قرار گرفت که در آن‌ها گفته شده بود که با پایان آخرین دوره کمک‌های دولتی به شرکت‌های هوایی در خصوص کرونا، کمک‌های یونایتد کماکان ادامه خواهد داشت، اما شرکت هواپیمایی یونایتد در بیانیه‌ای گفت که با افزایش میزان واکسیناسیون در سراسر ایالات‌متحده و کاهش سرعت شیوع عفونت‌ها، کشور‌های دیگر در حال بازگشایی مرز‌های خود به روی مسافران واکسینه شده هستند. با توجه به چشم‌انداز فعلی برای آینده یونایتد، ما همچنان به سطح کامل آمادگی کارکنان خط مقدم خود نزدیک می‌شویم تا از عملکرد خود و کارمندانمان پشتیبانی کنیم. همچنین یونایتد به انباردارانی که با وسایل مکانیکی کار می‌کنند گفت این شرکت هواپیمایی انتظار دارد قبل از انقضای زمانی کمک‌های دولتی در اول اکتبر، به تعداد کافی، پرسنل دائمی را در بخش‌های مختلف به کار گیرد.

در ادامه یادداشت مذکور آمده است که در دسترس قرار دادن این موقعیت‌ها در کوتاه‌مدت به شما امکان تصمیم‌گیری بهتر را می‌دهد و به حداقل رساندن تغییرات غیرضروری کمک خواهد کرد. در خبر‌ها آمده است این شرکت هواپیمایی در این ماه ۴۸۰ پرواز را به برنامه‌های خود اضافه می‌کند. این در حالی است که ایرلاین‌ها بیش از ۵۴ میلیارد دلار کمک فدرال دریافت کردند، که بیشتر به واسطه جلوگیری از ابتلا به بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و ممانعت از تعدیل نیرو یا کاهش نرخ دستمزد، به‌صورت کمک مالی دریافت می‌شد؛ هر چند دراین‌بین هزاران کارگر خرید سهام شرکت یا مرخصی داوطلبانه را در ازای کاهش یا عدم پرداخت حقوق برای آن‌ها پذیرفتند و شرکت‌های هواپیمایی به درخواست شرکت‌ها هزینه‌های خود را کاهش دادند.

به‌طوری‌که قبلا اعلام شده بود بیش از ۱۷هزار کارگر به خرید سهام یا بسته‌های پیشنهادی بازنشستگی پیش از موعد رضایت دادند. شرکت‌های هواپیمایی از ۳۰ ماه سپتامبر سال گذشته با توجه به اختصاص بودجه ۲۵میلیارد دلاری به‌عنوان کمک دولتی برای ویروس کرونا از حذف یا کاهش نرخ حقوق کارمندان خود منع شدند. همچنین به کارمندان شرکت‌های هوایی دلتا، یونایتد، امریکن ایرلاین و دیگر شرکت‌ها گزینه جدایی داوطلبانه یا مرخصی داده شد. پیش از آن مدیران شرکت‌های هوایی هشدار داده بودند که انتظار دارند شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا به تدریج کوچک و کوچک‌تر شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده