تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۴۴۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وال استریت نزولی شد

‌می‌متالز - شاخص‌های مهم بورسی در اروپا و آسیا صعود کردند.

به گزارش می‌متالز، بازگشت به زندگی عادی به لطف پیشرفت در روند واکسیناسیون در بسیاری از کشور‌ها در حال انجام است.

با کاهش ریسک‌های کرونایی و احیای سطح تقاضا، فعالیت‌های تجاری و سطح تولیدات در حال افزایش است و این مساله به شکل افزایش قابل توجه رشد اقتصادی، خود را نشان می‌دهد. مرکز آمار انگلیس اعلام کرد رشد اقتصادی در ماه آوریل از دو درصد عبور کرد که بهترین رشد ماهانه این کشور در طول یک سال اخیر محسوب می‌شود.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۲۲۷.۳۶ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۸ درصد ریزش تا سطح ۴۲۳۵.۷۸ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۴ درصد صعود در سطح ۱۴ هزار و ۱۳۱.۲۳ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۷۴ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۱۶۱.۸۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۳۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۸۴۲.۱۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" ریزش ۰.۸۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۲۴.۷۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۱۲.۳۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی


در معاملات بازار‌های بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۶.۶۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۱۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۷۳.۶۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۲۴ درصدی در سطح ۶۶۱۶.۳۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۸۳ درصد بالا رفت و به ۹۲۸۱.۱۰ واحد رسید.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده