تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۱۴۴۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه تولید آلومینا از نفلین سراب:

افزایش تولید آلومینا، کاهش ارزبری برای صنعت آلومینیوم به دنبال دارد/ فاز توسعه تولید آلومینا از نفلین در سراب به ۲۰۰ هزار تن در سال قابل ارتقاء است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: افزایش تولید آلومینا در کشور، کاهش ارزبری برای صنعت آلومینیوم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در مراسم امضای قرارداد تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین (پروژه نفلین سینیت سراب) در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر کشورمان سالانه به ۱.۵ میلیون تن پودر آلومینا نیاز دارد که بخش عمده‌ای از آن از طریق واردات تامین می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء، در فاز نخست پروژه سالانه۷۰ هزار تن پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت در شهرستان سراب تولید می‌شود که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: تولید فعلی آلومینا در کشور سالانه به ۲۵۰ هزار تن می‌رسد از این رو ضروری است که زمینه افزایش تولید این ماده فراهم آید.

جعفری ادامه داد: پیش بینی شده در صورت امکان، تولید آلومینا از نفلین در فاز‌های توسعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

وی ارزش فاز نخست پروژه را ۱۳۷ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: طرح در مدت ۴ سال اجرا و ساخته خواهد شد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید آلومینا از نفلین، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، با احتساب محصولات جانبی ارزش افزوده بالایی را ایجاد می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده