تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۱۴۶۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت خردایش و فرآوری سنگ‌آهن در سنگان به ۶/ ۲میلیون تن می‌رسد

‌می‌متالز - با تکمیل چرخه تولید در واحد‌های خردایش و فرآوری مجتمع سنگان، ظرفیت خردایش و فرآوری سنگ‌آهن به روش دانه‌بندی در این مجتمع به ۶/ ۲میلیون تن می‌رسد که از این میزان، ۳/ ۱میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی پرعیار و متوسط‌عیار است.

به گزارش می‌متالز، مدیر مجتمع سنگان با بیان این مطلب افزود: در ابتدای اسفندماه سال ۹۹ قرارداد عملیات اجرایی تولید در سه واحد خردایش و فرآوری به پیمانکاران ابلاغ شد. حسن جعفری گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تولید در کارگاه فرآوری شماره ۸ در نیمه دوم اسفند آغاز و تا پایان اردیبهشت سال‌جاری حدود ۱۲۶ هزار تن سنگ‌آهن در این کارگاه فرآوری شد.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان افزود: با توجه به تغییر نوع کلوخه ورودی از معادن و لزوم تغییر سایز محصول، بهینه‌سازی و اعمال تغییرات در چیدمان خطوط فرآوری در کارگاه‌های شماره ۲ و ۶ در دستور کار قرار گرفت و نهایتا این دو کارگاه نیز با هزینه‌ای بیش از ۱۵۰میلیارد ریال در ابتدای خرداد امسال آماده بهره‌برداری شد.

تکمیل طرح‌های توسعه و اشتغال‌زایی برای بیش از ۳۰۰ نفر

جعفری اظهار کرد: باهدف رسیدن به ظرفیت مطلوب تولیدی و ایجاد حداکثر اشتغال ممکن در بخش فرآوری، مناقصه انتخاب پیمانکار برای واحد فرآوری شماره ۳ نیز در حال برگزاری است.

وی افزود: با آغاز فعالیت این کارگاه‌های فرآوری، برای ۲۲۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. با تکمیل طرح‌های در دست اقدام، میزان کل اشتغال در این بخش‌ها به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

برنامه استخراج و پیش‌فرآوری سنگ‌آهن پلاسری

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات استخراج محدوده‌های پلاسری در مجتمع برای چند سال متوقف شده بود، گفت: با توجه به اخذ مجوز برداشت از محدوده‌های جنوب توده A در سال ۹۹، عملیات استخراج و پیش‌فرآوری ذخایر موجود در این محدوده با هدف تولید ۳۰۰ هزار تن محصول در دستور کار مجتمع قرار گرفت. وی افزود: در این راستا فرآیند اداری برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار در حال پیگیری است.

انجام مطالعات فنی و اقتصادی احداث کارخانه فرآوری هماتیت کم‌عیار و سیدریت

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان گفت: با توجه به انباشت سنگ‌آهن کم‌عیار حاصل از عملیات خردایش و فرآوری در انبار‌های مجتمع و اکتشاف سنگ‌آهن سیدریتی در نقاطی از معدن، طرح احداث کارخانه کنسانتره برای فرآوری این سنگ‌ها در مجتمع مطرح شده و انجام مطالعات فنی و اقتصادی آن در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری افزود: در سال‌جاری این مطالعات با همکاری مرکز تحقیقات فرآوری ایران انجام و پس از بررسی نتایج در خصوص ساخت کارخانه‌های مذکور اقدام خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده