تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۴۷۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتظار بازاری خنثی در دولت جدید / پیش بینی بازار امروز (۲۹ خرداد ۱۴۰۰)

‌می‌متالز - در دوره‌های قبلی ریاست جمهوری روز بعد از انتخابات بازار مثبت بود؛ بنابراین احتمال این که در نیمه اول بازار با منفی بودن بازار و در نیمه دوم با مثبت بودن بازار موجه باشیم وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، احتمال می‌رود در دولت جدید روند بازار خنثی باشد؛ یعنی نه رشد خواهد کرد و نه ریزش چندانی خواهد داشت.

سهیلا نقی پور، مدیرمعاملات شرکت کارگزاری بانک صادرات گفت: انتخابات در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار در اقتصاد کشور است. به نظر می‌رسد همچنان تاثیر آن در بورس دیده نشده و در این چند روزی که بحث انتخابات بود، تاثیری بر بازار نداشت و واکنش‌هایی نسبت به آن نشان نمی‌دهد. همچنین بورس همچنان در اصلاح به‌سر می‌برد.
وی افزود: در واقع اتفاقی باید رخ دهد تا افزایش ضریب نفوذ بازارسرمایه میان مردم شرایط را نسبت به گذشته و تاکنون بحث انتخابات تاثیری نداشته است. البته توجه به مذاکرات برجامی نیز می‌تواند در روند بازار امروز و تاثیرات برجام بر تغییرات نرخ دلار موثر باشد و به نظر می‌رسد دلار در نقطه ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان به تعادل برسد.
نقی پور بیان کرد: احتمال می‌رود تا اعلام نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران روند بازار در این مدت خنثی خواهد کرد؛ به عبارتی نه رشد خواهد کرد و نه ریزش چندانی خواهد داشت.
مدیر معاملات کارگزاری بانک صادرات تصریح کرد: در دوره‌های قبلی ریاست جمهوری روز بعد از انتخابات بازار مثبت بود؛ بنابراین احتمال این که در نیمه اول بازار با منفی بودن بازار و در نیمه دوم با مثبت بودن بازار موجه باشیم وجود دارد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده