تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۱۴۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در بورس کالا رقم خورد؛

معامله ۴۳ هزار عدد کنتور برق به شیوه مناقصه

‌می‌متالز - امروز و در جریان معاملات مناقصه در بورس کالای ایران، ۴۳ هزار و ۶۵۶ عدد کنتور برق مورد تقاضای شرکت‌های توزیع نیروی برق شمال استان همدان، توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی و توزیع نیروی برق شمال استان کرمان روی تابلوی معاملات رفت که با ورود تولیدکنندگان کنتور برق و قبول قیمت‌های پایه مورد درخواست متقاضیان، این معاملات با موفقیت به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های توزیع نیروی برق شمال استان همدان، توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی و توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز به ترتیب درخواست خرید ۳۰ هزار و ۶۵۶ عدد، ۱۰ هزار عدد و ۳ هزار عدد کنتور برق را بر روی تابلوی بورس کالای ایران ثبت کردند و با ورود تولیدکنندگان کنتور به این معاملات، موفق به خرید کنتور‌های مورد درخواست شدند.

براین اساس درخواست خرید شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان که متقاضی خرید ۳ هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال در هر عدد و در قالب قرارداد سلف بود با ورود یک تولیدکننده و پذیرش قیمت پایه با موفقیت انجام شد.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی که متقاضی خرید ۱۰ هزار کنتور برق در دو محموله ۷ هزار عدد کنتور تک فاز با قاب و ۳ هزار عدد کنتور تک فاز بدون قاب بود توانست با قیمت پیشنهادی ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال برای کنتور‌های تک فاز با قاب و ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال برای کنتور‌های تک فاز بدون قاب خرید خود را انجام دهد.

علاوه بر این، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان که درمجموع متقاضی خرید ۳۰ هزار و ۶۵۶ عدد کنتور برق در دو محموله ۲۲ هزار عدد کنتور با قاب و ۸۶۵۶ عدد کنتور بدون قاب بود توانست با قیمت پایه پیشنهادی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای کنتور‌های باقاب و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در هر عدد برای کنتور‌های بدون قاب (بادرپوش ترمینال) و در قالب قرارداد نسیه خرید خود را انجام دهد.

جزئیات سایر معاملات

همچنین ۶ هزار و ۵۶۶ تن مواد پلیمری، ۱۷ هزار و ۷۵۰ تن مواد شیمیایی، ۶۰ تن آرگون، ۱۰۰ تن گوگرد، یک هزار تن لوب کات، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم و ۴ هزار و ۹۴۹ تن قیر در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز داد و ستد ۵ هزار و ۳۷۰ تن سیمان، ۱۹ هزار و ۲۳۲ تن فولاد را تجربه کرد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران هم میزبان معامله ۲۷ هزار و ۲۰۰ تن قیر و یک هزار تن الکیل بنزن خطی بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز شاهد داد و ستد ۱۰۰ تن تیشو و ۱۶ تن آنیلین بود.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده