تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۴۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شکل‌گیری الگوی صلیب مرگ در تکنیکال بیت‌کوین

‌می‌متالز - شکل‌گیری الگوی صلیب مرگ در نمودار‌های تحلیل ارزش بیت‌کوین ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا را که در زمان حاضر تا ۳۵۶۹۷ دلار کاهش یافته است، تا ۲۰۰۰۰ دلار پایین می‌آورد.

به گزارش می‌متالز، ارزش بیت‌کوین، بزرگترین ارز مجازی دنیا، در بحبوحه محدودیت‌های نظارتی جهانی و نگرانی‌های محیط زیستی به زیر سطح حساس ۳۶ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین در روز شنبه ۵ درصد کاهش قیمت داشت و تا ۳۵۶۹۷ دلار پایین آمد. ارزش بیت‌کوین نسبت به زمان اوج آن در ماه آوریل یعنی ۶۵ هزار دلار تقریباً نصف شده است. تاجران پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین قبل از سقوط تا ۳۰ هزار دلار مدتی روی ۳۲۵۰۰ دلار توقف داشته باشد.

سقوط قیمت بیت‌کوین در شرایطی اتفاق افتاده است که بازار‌های سنتی تحت فشار جدیدی قرار گرفته‌اند. فدرال رزرو آمریکا خبر از احتمال افزایش زودتر از حد انتظار نرخ بهره داده است. تشدید نظارت بر ارز‌های مجازی در چین هم روی قیمت تأثیر گذاشته است.

تحلیلگران با بررسی روند کاهش قیمت بیت‌کوین به این نتیجه رسیده‌اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل‌گیری است. این الگو زمانی تشکیل می‌شود که میانگین کوتاه‌مدت ۵۰ روزه میانگین بلندمدت ۲۰۰ روزه را رو به پایین قطع کند. این رویداد نشان می‌دهد احتمال یک سقوط قیمت وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد بیت‌کوین وارد محدوده بدبینانه بازار می‌شود، مانند آنچه در ۲۰۱۸ رخ داد.

صلیب‌های مرگ قبلی بیت‌کوین باعث سقوط قیمت ۷۰ درصدی در ۲۰۱۸ و ۴۷ درصدی در ۲۰۱۹ شدند. صلیب مرگ در ۲۰۲۰ بلافاصله پس از سقوط بازار به‌دنبال همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

تحلیلگران عقیده دارند ارزش بیت‌کوین تا ۲۰۰۰۰ دلار پایین می‌آید. بازار ارز‌های مجازی در زمان حاضر با انبوهی از خبر‌هایی مواجه است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده