تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۱۴۹۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه بانک مرکزی برای پپشتیبانی از صنایع کوچک و متوسط

‌می‌متالز - رئیس کل بانک مرکزی از برنامه‌های این بانک برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدند.

به گزارش می‌متالز، عبدالناصر همتی گفت: روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تأکید کردند: گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.

وی افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آن‌ها تحت عنوان SME‌ها یاد می‌شود امروزه به عنوان یکی از مسیر‌های اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشور‌ها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه‌ها می‌باشد.

به گفته همتی، بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SME‌ها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SME‌ها در سال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آن‌ها در تولید و اشتغال کشور است.

منبع: معدن نیوز

عناوین برگزیده