تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۱۵۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش نیم میلیونی سکه طرح جدید

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بهای انواع سکه در بازار امروز نسبت به پایان هفته قبل، کاهش معناداری دارد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به پایان هفته گذشته، ۵۰۰ هزار تومان کاهش دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افت بهای جهانی طلا به رقم ۱۷۶۵ دلار برای هر اونس اظهار داشت: در معاملات دومین روز هفته، علاوه بر کاهش نرخ جهانی طلا، شاهد افت نرخ ارز به ویژه دلار در بازار نیز بودیم. روندی که در مجموع به کاهش نسبی بهای انواع طلا و سکه در بازار تهران منجر شده است.

به گفته این فعال صنفی، شرایط فعلی بازار طلا و سکه به گونه‌ای نیست که بتوان برای روز‌های آینده، پیش بینی قابل تاملی داشت، اما آنچه مسلم است در یکی دو روز اخیر، شاهد ثبات نسبی در سمت عرضه و تقاضا در بازار هستیم. وی همچنین خاطر نشان کرد اونس جهانی طلا نسبت به پایان هفته قبل، حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

کشتی آرای در ادامه به آخرین نرخ‌های بازار اشاره داشت و افزود: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز به نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر نیم سکه نیز امروز به رقم ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده که بهای نیم سکه نسبت به پایان هفته گذشته، ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز دو میلیون و ۲۵۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز به رقم ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسیده و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، ۲۲۰ هزار تومان است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده