تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۲۱۵۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبات قیمت طلای جهانی

‌می‌متالز - با کاهش سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده، قیمت طلا پس از کاهش ۶ درصدی هفته گذشته، بازگشت و ثابت شد.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه قیمت طلا پس از کاهش ۶ درصدی هفته گذشته ثابت شد، با اینکه بازگشت سود اوراق خزانه داری آمریکا باعث افزایش جذابیت این فلز گرانبهای بدون سود شد. هر اونس طلای اسپات با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۷۷۲.۳۴ دلار رسید.

هفته گذشته، قیمت شمش بدترین هفته خود را از مارس ۲۰۲۰ در چشم انداز فدرال رزرو ایالات متحده ثبت کرد. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۷۲ دلار در هر اونس رسید. سود اوراق خزانه داری آمریکا به پایین‌ترین سطح از ۳ مارس کاهش یافت.

روز دوشنبه دلار آمریکا نزدیک به اوج چند ماهه قرار گرفت، پس از آنکه هفته گذشته فدرال رزرو با غافلگیری بازار‌ها اعلام کرد که نرخ بهره را افزایش می‌دهد و خرید اوراق قرضه اضطراری را زودتر از حد انتظار پایان می‌دهد.

روز جمعه، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که می‌خواهد نرخ بهره کوتاه مدت معیار بانک مرکزی ایالات متحده را حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به صفر نگه دارد تا بازار کار بتواند به قدرت قبل از همه گیری خود برگردد.

SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان اظهار داشت که دارایی‌های آن ۱.۱ درصد افزایش یافته و از ۱۰۴۱.۹۹ تن در روز پنج شنبه به ۱۰۵۳.۰۶ تن در روز جمعه رسیده است.

هفته گذشته خرید طلا در هند افزایش یافت، اگرچه بعید است تقاضا به زودی به سطح نرمال برگردد. بانک مرکزی روسیه روز جمعه اعلام کرد: ذخایر طلای روسیه از ابتدای ماه ژوئن ۷۳.۷ میلیون اونس بود. هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۵.۹۵ دلار رسید، پالادیوم با ۱ درصد افزایش به ۲۴۹۰.۹۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۳۷.۸۹ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده