تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۲۱۵۲۲۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

امکان برش سنگ‌های معدنی در نهبندان فراهم می‌شود

‌می‌متالز - امکان برش سنگ‌های معدنی و گرانیتی در نهبندان با راه‌اندازی مجدد واحد سنگ‌بری در این شهرستان به‌زودی فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فرماندار نهبندان گفت: سنگ‌های گرانیتی و معدنی این شهرستان با تعطیلی واحد برش سنگ، به اصفهان حمل می‌شد.

مجید بیکی روز سه‌شنبه افزود: این واحد سنگ‌بری که به دلیل تملک در بانک تعطیل شده بود، توسط متقاضی جدید خریداری شد و سرمایه‌گذار جدید حدود ۲ ماه است که کار بازسازی و راه‌‎اندازی تجهیزات را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: براساس قول سرمایه‌گذار این واحد از هفته آینده واحد مدار تولید می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: سرمایه‌گذار به دنبال راه‌اندازی خط تولید اسلپ در این واحد سنگ‌بری است و تجهیزات این خط از گمرک وارد شده که با راه‌اندازی مجدد این واحد برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: سرمایه‌گذار این واحد را با اعتبار هفت میلیارد تومان خریداری کرده است و در زمینه خرید خط اسلپ هم هزینه خواهد کرد.

بیکی با اشاره به اینکه ۲ واحد سنگ‌بری در شهرستان نهبندان وجود دارد گفت: یک واحد سنگ‌بری متعلق به آستان قدس رضوی نیز در نهبندان وجود دارد که در حال حاضر تعطیل است.

وی اظهار داشت: پیگیر راه‌اندازی مجدد این واحد هم هستیم و متقاضیان جدید معرفی شدند که در مرحله توافق با آستان قدس رضوی هستند.

نهبندان با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی و ذخیره ۱۸۵ میلیون تنی مواد معدنی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و کشور به شمار می‌رود و توجه و تمرکز به سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع وابسته به آن، نقشه راه توسعه پایدار این منطقه است.

برخی از این ذخایر معدنی ویژه و خاص نهبندان است که از جمله آن می‌توان به کانی‌های فلزی کمیاب مانند لیتیوم اشاره کرد که در دهه آینده با ورود خودرو‌های الکتریکی این ماده معدنی نقش مهمی در تامین انرژی خواهد داشت.

از دیگر مواد معدنی شهرستان نهبندان ذخایر طلاست که در چند سال گذشته با کاوش‌های متعدد، معادن جدیدی از این ماده با ارزش در شرق کشور کشف شده است.

پس از کاوش‌های مختلف و انجام تست صنعتی، عملیات اجرایی معدن طلای هیرد نهبندان به عنوان بزرگترین معدن طلای خراسان جنوبی در سال ۹۵ آغاز شد و ذخیره قطعی این معدن چهار میلیون و ۹۱۰ هزار تن و استخراج اسمی سالانه آن ۱۰۰ هزار تن است.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده