تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۴۱۴
کد خبر: ۲۱۵۲۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس جهاد کشاورزی اصفهان:

فعالیت معدن جوشقان قالی باید متوقف شود

‌می‌متالز - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با تاکید بر لزوم توقف فعالیت معدن جوشقان قالی گفت: این موضوع با حمایت رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد مرادمند روز سه‌شنبه افزود: به دغدغه‌های مردم منطقه جوشقان قالی واقف هستیم و همه توان خود را برای رفع مشکل فعالیت معدن این منطقه به کار می‌گیریم.

وی، فعالیت مجدد معدن در جوشقان قالی را نخستین بحث خیلی مهم این منطقه دانست و گفت: پس از بازدیدی که به همراه زنده یاد صفاری نماینده پیشین مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی و مکاتبات و پیگیری‌هایی که پس از آن صورت گرفت، منجر به توقف عملیات این معدن شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با یادآوری برگزاری نشست شورای آمایش سرزمین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور تمامی دستگاه‌ها درباره معدن جوشقان قالی اظهار داشت: حتی با جانمایی معدن مخالفت شد، اما برای راه‌اندازی مجدد آن پیگیری‌هایی کردند که می‌طلبد مسوولان با کمک و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متبوع برای توقف مجدد فعالیت معدن تلاش کنند.

مرادمند با بیان اینکه به نظر کارشناسان، سرمایه‌گذاری در معدن اشتباه است، افزود: معدن به زیرساخت‌های اصلی منطقه که بحث تامین آب آن هست ضرر می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری مردم جوشقان قالی به دلیل منابع آبی موجود در این منطقه است، گفت: اگر قرار باشد این منابع آبی بسیار مهم و با ارزش نباشد، سایر موار اولویت و مزیتی برای این منطقه و محل اسکان چندهزارساله در آن نباشد.

اجرای ۱۷۰۰ لوله‌گذاری آبیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با یادآوری اجرای یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار لوله‌گذاری آبیاری نوین در منطقه کامو و ۲ مزرعه در جوشقان قالی گفت: این سازمان آمادگی اجرای این طرح در چوگان نیز دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای چهار هزار و ۵۰۰ قنات در نظر گرفته شده بود، خاطر نشان کرد: امسال ۲۴ میلیارد تومان اعتبار ملی مضاف بر پیگیری دریافت اعتبار، به طور جداگانه برای یکی ۲ شهرستان از طریق نماینده مجلس به صورت ویژه پیش‌بینی شده است و شهر‌های که این اعتبار را دریافت کردند از ردیف اعتبار ملی حذف می‌شوند.

مرادمند کمک ویژه و دریافت تسهیلات از اتحادیه و تعاونی‌های مرتع‌داران و از صندوق حمایت را تاکید کرد و گفت: اعضای هیات مدیره وام‌هایی بگیرند تا به عنوان سرمایه در گردش کمک شما کنیم.

شهر جوشقان قالی بیش از ۳۰ هزار راس دام سبک دارد و مرکز ییلاق دام‌های سبک کاشان محسوب می‌شود.

شهر جوشقان قالی از توابع بخش قمصر در شهرستان کاشان با نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

عناوین برگزیده