تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۵۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکذیب ترخیص محموله بزرگ لوازم خانگی خارجی از گمرک شهید رجایی /حمایت از تولید داخل با جدیت دنبال می‌شود

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان هرمزگان،‌ با تکذیب خبر ترخیص محموله لوازم خانگی، گفت: سیاستهای حمایت از کالاهای تولید داخل با جدیت در گمرک شهید رجایی بندر عباس دنبال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل اکبرپور، با بیان اینکه، اخیرا از سوی یکی از فعالان بخش خصوصی خبری در خصوص ترخیص بخشی از محموله لوازم خانگی یک شرکت خارجی که از سال گذشته در گمرک شهید رجایی متوقف شده بود، گفت: این موضوع صحت نداشته و حتی یک دستگاه کانتینر از این محموله از مجموعه گمرک شهید رجایی خارج نشده است. بر این اساس در این گمرک، با جدیت سیاست‌های حمایت از تولید داخل و برخورد با ترخیص کالا‌های گروه چهار و ممنوعه‌ای که مجوزی برای خروج آن‌ها وجود ندارد دنبال خواهد شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه، موضوع توقف محموله بزرگ لوازم خانگی خارجی راسا از سوی مسوولان گمرک شهید رجایی با هماهنگی مراجع مرتبط انجام شده است، گفت: سیاست‌های حمایت از کالای تولید داخل و ممانعت از واردات اقلامی که کالای مشابه ان در کارخانجات داخل کشور تولید میشود با جدیت در دستور کار گمرکات قرار دارد.

به گفته این مقام مسوول، گمرک شهید رجایی به عنوان مهمترین گمرک کشور اخیرا به یکی از قطب‌های اصلی ترخیص کالا‌های اساسی و همچنین تجهیزات و اقلام واسطه‌ای مرتبط با تولید تبدیل شده است و این تغییر ریل گذاری آثار مثبت خود را به صورت مستقیم و فوری در بهبود وضعیت تولید داخل کشور نشان داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده