تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۱۵۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی:

کمیسیون صنایع مجلس به موضوع تعطیلی کارخانه‌ها با هدف استفاده از زمین آن‌ها ورود می‌کند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی موضوع به تعطیلی کشاندن کارخانه‌ها به منظور استفاده از زمین آنها، در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ‌می‌متالز، عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه افرادی به علت منافع شخصی و استفاده از زمین، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند، گفت: از آنجا که شیوه واگذاری کارخانه‌ها نادرست است، در بسیاری موارد شاهد آن هستیم که خریدار پس از خصوصی‌سازی زمین کارخانه را فروخته و موجب بیکاری کارگران می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان خصوصی‌سازی باید از اعتبارات به دست آمده برای احیا و توسعه ظرفیت تولید استفاده کرد، افزود: برخی کارخانه‌ها در مناطقی قرار دارند که ارزش زمین آن بسیار است در نتیجه خریدار به جای افزایش راندمان تولید، زمینه به تعطیلی کشاندن کارخانه و استفاده از زمین و ماشین آلات آن را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه با تعطیلی کارخانه‌ها نه تنها عده‌ی بسیاری بیکار می‌شوند بلکه به تولید و اقتصاد ملی نیز ضربه وارد می‌شود، اضافه کرد: از آنجا که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر وضعیت کارخانه‌ها نظارت دارند، مشکلاتی مانند سوءاستفاده برخی افراد از این واحد‌های تولید به منظور فروش زمین‌های مرغوب این کارخانه‌ها احصا و در حال بررسی است.

اکبری تالارپشتی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رئیس قوه قضائیه، یادآور شد: در این نشست تعطیلی کارخانه‌ها با هدف فروش زمین و ماشین آلات آن مطرح شد؛ در حال حاضر قوه قضاییه به دقت از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن موضوع به تعطیلی کشاندن کارخانه‌ها به منظور استفاده از زمین آن‌ها را به دقت بررسی کرده و در جلسات آینده نیز این موضوع را با حضور دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌کند.

منبع: معدن نیوز

عناوین برگزیده