تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۱۵۶۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای در اصفهان پیشتاز است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: فولاد مبارکه در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود، بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. هر جا صحبت از توسعه در استان اصفهان مطرح بوده، فولاد مبارکه و مدیرعامل آن پیشتاز بوده است.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز دومین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. در این نشست مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر حوزه ریاست و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و ۴۰ تن از مدیران صنعتی عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان حضور داشتند.

مسعود گلشیرازی، در این نشست با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی باید منتج به یک اتفاق فرهنگ‌ساز در اقتصاد ما شود، اظهار کرد: به طور کلی اتاق‌های بازرگانی به سه نسل تقسیم می‌شود. اتاق نسل اول اتاقی است که به لابی‌گری می‌پرداخت، اتاق نسل دوم که روی شبکه پردازی اعضا و توانمندسازی آن‌ها تمرکز داشت و اتاق نسل سوم اتاقی است که حوزه اجتماع، رفاه مردم و به طور مشخص مسئولیت‌های اجتماعی را دستور کار دارد.

وظیفه روابط عمومی امیدآفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی است

وی افزود: نشست امروز در راستای توانمندسازی اعضا، تبدیل انرژی به سینرژی و ایجاد ارتباط بین اعضای اتاق بازرگانی است. وظیفه روابط عمومی، عالم کردن جامعه به رخدادها، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی است و این تعریف روابط عمومی هدفگرا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه بزرگترین ذی نفعان یک سازمان مردم هستند، گفت: در این صورت می‌توانیم امید داشته باشیم که شاخص سرمایه اجتماعی در استان اصفهان و سپس در کشور افزایش یابد. بر اساس داده‌های موجود مقایسه آمار زمستان ۹۷ و زمستان ۹۹ حکایت از رشد ۱۴ پله‌ای اصفهان در شاخص محیط کسب و کار (از رتبه ۲۶ به ۱۲) است. اما وضعیت اصفهان در حوزه سرمایه اجتماعی خوب نیست. این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که ابزار آن واحد‌های روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

گلشیرازی با اشاره به نقش کلیدی شرکت فولاد مبارکه در جامعه گفت: این شرکت در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود یعنی بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. یکی از نتایج نقش تربیتی این شرکت، کارشناسان خبره‌ای است که این صنعت تربیت کرده و نمایان است.

فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای در اصفهان پیشتاز است

پیشتازی فولاد مبارکه در توسعه استان اصفهان

وی با اشاره به پیشتازی فولاد مبارکه و مدیرعامل آن، مهندس حمیدرضا عظمیان، در توسعه استان، اظهار کرد: پیشتازی مدیرعامل این شرکت در امر توسعه استان به تقویت نقش فرهنگی، اقتصادی و تربیتی این مجموعه کمک می‌کند. پروژه‌های زیربنایی مانند پروژه‌های قطار بین شهری، خط انتقال آب از خلیج فارس و دهکده لجستیک که با همکاری شرکت فولاد مبارکه انجام شده، از جمله پروژه‌هایی است که اثر آن بیشتر مربوط به جامعه است تا فولاد مبارکه بنابراین روابط عمومی سازمان‌ها نباید تنها به فکر معرفی سازمان خود باشند. چنین نشست‌هایی باید منجر به اتفاقات مثبت و امیدآفرین شود. باید توجه داشت که کار روابط عمومی ایجاد انگیزه و تکرار نقاط مثبت است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده