تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۶۳۰
کد خبر: ۲۱۵۹۰۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در اینده نزدیک؛

بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولیدی فروسلیس خاورمیانه در همدان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح بزرگترین واحد تولیدی فروسلیس خاورمیانه با ظرفیت ۳۰ هزارتنی در همدان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا متین دوشنبه ۷ تیر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به لطف خداوند و با تلاش‌های شبانه‌روزی تولیدکنندگان شرایط تولید روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: در زمانی که به دلایل نامعلوم تمام دنیا درصدد ضربه زدن و زخم زدن به ایران هستند، توانستیم به کمک تولیدکنندگان، کشور را سرپا نگه داریم و با این همت اجازه آسیب رساندن را نخواهیم داد.

وی افزود: برنامه ۹۰ روزه‌ای برای بهره برداری از واحد‌های تازه تأسیس در این دولت درنظرگرفته شده که این روند رو به رشد در دولت بعدی ادامه خواهد داشت و امیدواریم با تسریع امور به جایگاه بهتر و مناسب‌تری از گذشته دست پیدا کنیم.

متین با بیان اینکه تمام سران قوه به دنبال حل مشکلات اقتصادی و افزایش تولید هستند، تصریح کرد: تمامی مسئولان دریافتند که کمک به تولید و اقتصاد کمک به کشور است و ورود قوه‌قضائیه و دادگستری‌ها به حل مشکلات تولید کنندگان گواه بر این ادعاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر از افتتاح چندین واحد تولید کننده فروسلیس در استان را داد و افزود: شرکت غرب پارس و آذرخش دو واحد تولیدکننده فروسلیس در استان دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند که شرکت آذرخش با دریافت پروانه فعالیت خود تا ماه آینده اولین واحد تولیدکننده فروسلیس ۳۰ هزارتنی در خاورمیانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک واحد دیگر در کنار این مجموعه در حال ساخت است، تصریح کرد: این واحد جدید تا مهر ماه به چرخه تولید فروسلیس اضافه می‌شود و دو واحد دیگر واقع در شهرک صنعتی امام رضا (ع) و سه راهی نهاوند نیز تا بهمن ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

متین اضافه کرد: این شش واحد طرح‌های توسعه‌ای در بخش فرآلیاژ در دست اجرا دارند که تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسند، البته شرکت فروسلیس غرب پارس با نصب ۷۰ درصدی دستگاه‌های خود تا پایان بهمن ماه وارد فاز تولید منیزیم خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح چند شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان برای اولین بار در کشور اقدام به تولید خمیر الکترود کرده که بزودی به جمع تولیدکنندگان خواهد پیوست و امیدواریم بتواند تأثیر بسزایی نه تنها در استان بلکه در کشور داشته باشد.

وی به دو طرح بزرگ تولید فلوتینگ که در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسمی می‌رسد، اشاره کرد و افزود: یکی از دیگر از برنامه‌های افتتاح واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی ویان قرار داد که متعلق به طرح تولید شمش نورد فولاد است که در مدت دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

متین از تولید سنگ برش برای اولین در استان خبر داد و بیان کرد: این تولید با تکنولوژی روز همراه با دستگاه‌های مخصوص به خود وارد استان شده که در مرداد ماه به چرخه تولید استان اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به طرح بزرگ ۱۵۰ میلیارد تومان در تویسرکان، تصریح کرد: دو طرح بزرگ تولید کاغذ در شهرستان تویسرکان با تصب ۸۰ درصدی خطوط تولید از دیگر طرح‌های در دست اجرا است که به‌دلیل شرایط کرونایی نسبت به زمانبندی قبلی با تأخیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در این دو پروژه هزینه‌ای افزون‌بر۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی همدان بیش از ۸۰ درصد از محصولات خود را به کشور‌های اروپایی صادر می‌کند، اظهار کرد: پتروشیمی همدان توانست با تولید محصولات باکیفیت رقبای خود را کنار زده و بیشتر تولیدات خود را به بازار جهانی عرضه کند.

متین ادامه داد: شرکت سیب‌زمینی "الوند گوهر" خطوط تولید خود را تجهیز کرده که حجم بزرگی از سیب‌زمینی استان را جذب خواهد کرد که فعالیت آن بر روند کار کشاورزان استان تأثیرگذار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طرح توسعه‌ای شرکت فاران شیمی را گامی بلند در راستای تولید دارو و رفع نیاز مبرم کشور دانست و افزود: امیدواریم با تغییرات به وجود آمده وضعیت کشور بهتر از گذشته شود و همین شرایط در تولید نیز نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ هزار و ۵۰۰ جواز تأسیس واحد تولیدی در استان صادر شده است، گفت: در سال‌های متمادی این میزان صدور مجوز بی‌سابقه بوده است که از این تعداد ۱۱ واحد توانسته‌اند زمین مورد نیاز خود را خریداری و یا اجاره کنند و ۳۰ واحد دیگر نیز به زودی با دریافت مجوز‌های مورد نیاز از شهرک‌های صنعتی و محیط زیست وارد این چرخه می‌شوند.

متین تعداد واحد‌های تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری احیا شده را ۱۲۰ واحد برشمرد و عنوان کرد: نمی‌توان گفت تحریم خوب است، اما این امر اجباری بر افزایش واحد‌های تولیدی در کشور شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تا نیرماه کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار عرضه می‌شود، افزود: خوشبختانه در تأمین کالا‌های اساسی مردم مشکلی وجود ندارد و تنها قیمت شکر آن هم به دلیل افزایش قیمت در کارخانه با قیمت بالاتری در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن در اریبهشت ماه، ادامه داد: در توزیع برنج در استان مشکلی وجود ندارد و در تمامی فروشگاه‌های بزرگ با رنج قیمتی ۱۹ هزار ۲۰۰ تا ۲۰ هزار ۵۰۰ تومان به مردم عرضه می‌شود.

متین تصریح کرد: میزان حجم جوجه‌ریزی با مصرف تقریباً نزدیک است که این کمبود با وارد کردن مرغ منجمد از کشور ترکیه و کیلوگیری مرغ‌های موجود قابل جبران خواهد بود.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده