تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۱۶۱۶۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

توافق رنوی فرانسه و انویژن چین برای تولید باتری خودرو‌های برقی

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که برای تولید باتری خودرو‌های برقی خود در شمال فرانسه با شرکت انویژن Envision چین و وِرکور Verkor قرارداد همکاری امضا کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت خودروسازی رنو روز دوشنبه اعلام کرد که برای تولید باتری خودرو‌های برقی خود در شمال فرانسه با شرکت انویژن Envision چین و وِرکور Verkor قرارداد همکاری امضا کرده است.

این در حالی است که خودروسازان در سراسر جهان در تلاشند تا در تولید خودرو‌هایی با آلایندگی کمتر از رقبای خود پیشی بگیرند. این تغییر فناوری است که هم اکنون شرکت فولکس واگن Volkswagen آلمان را مجبور به ساخت شش کارخانه سلول باتری برای خود در اروپا کرده است.

رنو با اعلام این خبر گزارش‌های قبلی رسانه‌ها را در حال تأیید کرد که قرار است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از کارخانه دوئه Douai در شمال فرانسه بازدید کند.

شرکت انویژن Envision به منظور ایجاد ۲۵۰۰ شغل جدید تا سال ۲۰۳۰ در حال سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی (۲.۴ میلیارد دلاری) در این کارخانه می‌باشد که در نزدیکی مرکز تولید خودرو‌های برقی یعنی رنو الکتریستی "Renault ElectriCity" قرار دارد.

رنو همچنین گفت که با توسعه و تولید باتری‌هایی با کارایی بالا، با داشتن بیش از ۲۰ درصد سهام Verkor، تفاهم نامه همکاری با شرکت نوپای Verkor امضا کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده