تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۱۶۳۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عباسپور در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بررسی طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها به اتمام رسید/ متولی داده‌های کشور مشخص شد/ طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اتمام بررسی و تصویب طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی ذیل شورای عالی فضای مجازی، مدیریت داده‌های کشور را برعهده خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور  در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۸ تیر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون، بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان بود؛ ماده ۴ این طرح درباره واردات خودرو است و از آنجا که به زعم شورای نگهبان این ماده با اقتصاد مقاومتی و قانون اساسی مغایر است، کمیسیون صنایع و معادن ایراد وارده را اصلاح کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور اصلاح این طرح مقرر شد هر فرد حقیقی و حقوقی مشروط بر صادرات خودرو‌ها و قطعات داخلی، بتواند خودرو‌های بنزینی، هیبریدی و گازی و قطعات خودرو را وارد کند به این معنا که به ازای واردات خودرو ارز از کشور خارج نشود.

اتمام بررسی طرح یکپارچه سازی داده‌ها در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

وی بررسی طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی را دیگر دستورکار کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و ادامه داد: بررسی این طرح در نشست امروز کمیسیون به اتمام رسید و براساس آن متولی داده‌های کشور مشخص شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی به اختصار کمیسیون «دوام» ذیل شورای عالی فضای مجازی، مدیریت داده‌های کشور را برعهده خواهد داشت، مهم‌ترین اقدام این کمیسیون، تبادل داده‌ها میان دستگاه‌های مختلف است.

بررسی گزارش ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از بررسی گزارش ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی درباره چالش‌ها و مسائل پیش روی این سازمان در حوزه تامین منابع مالی و. در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده