تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۱۶۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارثیه میلیاردر بیت کوینی چه خواهد شد؟

‌می‌متالز - طی روز‌های گذشته یکی از بزرگ‌ترین بیت‌کوین‌دار‌های جهان غرق شده و حال این سوال مطرح است که چه اتفاقی برای بیت کوین‌های وی رخ خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، اخیرا یک بیت‌کوین دار میلیاردر رومانیایی که اصالتی لهستانی دارد، در سواحل کاستاریکا حین شنا غرق شده است.

ارزش بیت کوین‌های موجود در کیف پول الکترونیکی وی با قیمت امروز حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما در ماه آوریل و زمانی که قیمت بیت کوین به مرز ۶۵ هزار دلار رسید، ارزش دارایی‌های وی دو میلیارد دلار بود.

درگذشت میرسیا پوپسکو، سوالات زیادی را در ذهن افراد فعال در این حوزه ایجاد کرده و خیلی‌ها به این فکر می‌کنند که آینده این حجم بیت کوین چه خواهد شد.

نکته اینجاست که اگر پوپسکو قبل از مرگش اقدامات لازم از جمله رمز عبور کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران نگذاشته باشد، احتمال این یک میلیارد بیت کوین برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد و به تاریخ می‌پیوندند.

البته این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی رخ داده و قبلا هم چندین نفر با حجم بالای بیت کوین در کیف پول الکترونیکی خود به شکلی ناگهانی جان خود را از دست داده و وراث نتوانستند به خاطر نداشتن کلمه عبور به این بیت‌کوین‌ها برسند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده