تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۱۷۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۷ تیر / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

‌می‌متالز - در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم تیر، قیمت سکه در نیمه روز ۱۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه ۸۵ هزار تومان کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم تیر، قیمت سکه در نیمه روز ۱۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه ۸۵ هزار تومان کاهش داشته است.

دیروز قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت پنج میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه نیز نسبت به روز سه‌شنبه ۱۰ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است که نسبت به روز سه‌شنبه ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به تعطیلی بازار طلا از شنبه خبر داد و توضیح داد که داد و ستد‌ها به خصوص در طلا کاهش پیدا کرده است و تاثیراتی را در بازار و قیمت طلا داشته است. در بازار دیروز بازار قیمت‌ها تا حدودی ثابت ماند و تغییرات زیادی را ثبت نکرد.


محمدولی در ادامه گفت: نوسان قیمت ارز در چند روز گذشته تاثیرات خودش در بازار را داشته است و باعث نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است، اما به دلیل تعطیلی بازار طلا تاثیر نرخ ارز کمی کاهش پیدا کرده است.

نوسانات اونس طلا
قیمت طلای جهانی که در معاملات روز سه‌شنبه پایان خوبی نداشت و به زیر کانال حساس و مقاومتی خود سقوط کرده بود، اما روند صعودی طلا در داد و ستد‌های روز چهارشنبه در انتظار مذاکرات فدرال‌رزرو از سر گرفته شد و دوباره مرز ۱۸۰۰ دلار را شکست.

اونس طلا روز گذشته (ساعت ۱۶) به ۱۸۰۸ دلار رسید و در آستانه بالاترین سطح طی سه هفته گذشته قرار گرفت. این در حالی است که کاهش سود اوراق خزانه‌داری، جذابیت این فلز گرانبها را پس از گذراندن بدترین ماه از ژوئن سال ۲۰۱۶ افزایش می‌دهد. کاهش شدید قیمت در ماه ژوئن که ناشی از افزایش سود اوراق خزانه‌داری و دلار قوی‌تر بوده است، سال ناپایداری برای طلا رقم زده است.

کاهش بهای سکه
در روز‌های اخیر محدودیت‌های نوسان دلار، توجه معامله‌گران سکه را به سوی اونس طلا جلب کرده است. اونس طلا در دو روز گذشته با قدرت خود را به بالای مرز ۱۸۰۰دلار رساند و در مقطعی حتی به بالای محدوده یاد شده قدم گذاشت. چنین نوساناتی موجب شد که تقاضا برای خرید سکه در بازار بیشتر شود و این فلز گرانبها خود را به بالای خط ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگرداند. با وجود این که قیمت سکه در روز سه‌شنبه مرز‌های روانی را پشت‌سر گذاشت، اما کانال‌شکنی‌های رو به پایین دلار روند بازار سکه را دگرگون کرد و قیمت سکه نزولی شد. همچنین کاهش داد و ستد بازار طلا به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی پایتخت تا حدودی بر این مورد دامن زد. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه به ۱۰ میلیون و ۶۵۰تومان کاهش یافت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده