تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۱۷۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۸|بازگشت اونس به کانال ۱۸۰۰ دلاری

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۵ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد گسترش سریع سویه دلتای ویروس کرونا و کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا اشتها برای خرید طلا بالاتر برود، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۵ دلار و ۳۹ سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد بیش از یک درصد افزایش داشته است.
قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۴ درصد به ۱۸۰۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «افزایش مجدد شیوع ویروس دلتا موجب نگرانی‌هایی در مورد رشد اقتصاد جهانی شده و آمار‌های منتشر شده در آمریکا تا حدودی به رشد قیمت طلا کمک کرده است.»

وی افزود: «نرخ پایین بهره خیلی به نفع قیمت طلاست. اما ارزش دلار همچنان بالاست و من فکر می‌کنم این موضوع مانع از رشد بیشتر قیمت فلز زرد می‌شود.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در نزدیکی پایین‌ترین رقم بیش از ۴ ماه گذشته تثبیت شده و موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

با توجه به نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی سویه دلتا احساس حاکم بر بازار‌های مالی همچنان شکننده است و ارزش سهام در بازار‌های بورس آسیایی به پایین‌ترین رقم‌ها در ۲ ماه گذشته رسیده است.

آمار‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی مقرری بیکاری در هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته و این نشان دهنده شکننده بودن روند ترمیم بازار کار این کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده