تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۷۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد:

رشد چشمگیر صادرات استان همدان در فصل بهار

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد چشمگیر صادرات استان در فصل بهار خبر داد و گفت: با وجود مشکلات بسیار بر سر راه صادرات، اما در صادرات برخی از محصولات مانند سیمان، تجهیزات کشارزی، شیشه جات و سیم آلومینیومی رشد بسیار خوبی را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا متین اظهار داشت: به مدد محصول خوب و باکیفیت تولید شده در کارخانه‌های سیمان استان، رشد ۸۱ درصدی صادرات این کالا را در سه ماهه نخست امسال تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: شرکت شیشه از صنایع باسابقه و پایدار این منطقه است که محصولات آن توانست رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را در کارنامه صادرات استان ثبت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به پیشرفت صنایع ساخت ابزار آلات و ماشین‌های کشاورزی در استان گفت: تجهیزات تولید شده در این واحد‌ها با نمونه‌های خارجی رقابت کرده و رشد ۷۰ درصدی صادرات را به ارمغان بیاورد.

متین خاطرنشان کرد: رشد صادرات فصل بهار استان در قیاس با سال گذشته، حکایت از رونق تولید در واحد‌های صنعتی دارد که با وجود موانع و کمبود‌های بسیار محقق شده است.

وی یادآوری کرد: صادرات سیم آلومینیومی از گمرک استان ۴۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد، هر چند این محصول در استان همدان تولید نمی‌شود، اما رکورد بی نظیری در توسعه صادرات برجا گذاشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تحریم‌ها تاثیرات منفی بسیاری بر فعالیت بخش تولید و صادرات استان دارد، اما موجب رشد برخی صنایع شد به طور مثال بیشتر قطعات خودرو‌های مختلف در داخل تولید می‌شود که صنایع استان نیز سهم بسزایی در این عرصه دارند.

به گفته متین، قطعات خودروی تولید شده در صنایع استان کیفیتی مرغوبتر از اجناس چینی درجه یک دارند و بخشی از نیاز داخلی را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید برای کاهش قیمت تمام شده محصولات استان تلاش کنیم و با کاستن از برخی هزینه‌ها زمینه تولید مقرون به صرفه برای صنایع را فراهم کنیم تا بتوانند حضوری دائمی و مستمر در بازار‌های مصرف داشته باشند.

استان همدان دارای یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی و تولیدی است و مسئولان استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات را برای امسال هدفگذاری کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده