تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۱۷۵۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج سالانه ۴۰ هزارتن انواع مواد معدنی در استان آذربایجان غربی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان از استخراج سالانه ۴۰ هزار تن مواد معدنی از معادن این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی در جلسه معدنکاران شهرستان تکاب گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان صمت استان در راستای تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که به عنوان سال "تولید، پشیتبانی‌ها و مانع زادایی ها" از سوی ایشان مزین گردید، تلاش و بستر سازی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان می‌باشد.
رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی افزود: استان آذربایجان غربی دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسب نسبت به نقاط دیگر کشور از جمله آب، خاک، زیرساخت‌های صادراتی و نزدیکی به کشور‌های اوراسیا و اروپایی می‌باشد که باید از این ظرفیت‌ها به نحوه احسن استفاده کنیم.
بابایی تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد سرمایه گذاری‌های انجام شده در استان از سوی بخش خصوصی می‌باشد.
رییس سازمان صمت عنوان کرد: با توجه به اینکه بوکان در شاه راه شمال به جنوب قرار دارد و همچنین وجود ظرفیت‌های بسیار بالای این شهرستان از نظر آب، خاک و مواد معدنی بخصوص سنگ آهن، خاک نسوز و انواع سنگ تزیینی؛ موقعیت خوبی برای احداث واحد‌های فرآوری این مواد معدنی را دارد.
بابایی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان ۴۵ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۴۰ هزارتن انواع مواد معدنی و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۳۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۴۳۳ نفر فراهم ساخته اند همچنین ۳۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۵ معدن دارای گواهینامه کشف در این شهرستان در حال فعالیت می‌باشند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در این جلسه بیان کرد: سرمایه گذاری و بهره برداری از معادن و راه اندازی واحد‌های فرآوری صنایع معدنی در استان علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده برای استان مشکلات عدیده‌ای موجود در استان ازجمله اشتغالزایی، محرومیت زدایی، توسعه اقتصادی و در آمد زایی مناسب مرتفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: در شهرستان بوکان چند معدن راکد با سرمایه گذاری بخش خصوص راه اندازی و به چرخه تولید بازگردانی شده است که در آینده چند معدن سنگ تزیینی راکد نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت و در همین راستا واحد‌های فرآوری مواد معدنی از جمله سنگ آهن و فرآوری خاک نسوز در این شهرستان با همکاری سازمان ایمیدرو و بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده