تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۱۷۵۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همت متخصصان فولاد مبارکه محقق شد:

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

‌می‌متالز - کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه و مسوول سیستم‌های حوزه تأمین شرکت فولاد مبارکه از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل نصر اصفهانی اظهار کرد: این پروژه با همت و تلاش بی‌وقفه کارشناسان واحد سیستم‌های اطلاعاتی، واحد نرم‌افزار‌های سیستمی، واحد حمل‌ونقل و شرکت ایریسا پیاده‌سازی و در اختیار واحد‌های متقاضی در شرکت فولاد مبارکه قرار داده شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از نیاز‌های مبرم در حوزه لجستیک فولاد مبارکه پیگیری و گزارش‌گیری از وضعیت حمل مواد اولیه به شرکت در کمترین زمان ممکن و با کیفیت قابل‌قبول است. پروژه ارتباط با سامانه حمل‌ونقل کشور در قالب طرح توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و به‌منظور انتقال اطلاعات و گزارش‌گیری از بارنامه‌های ثبت‌شده در سیستم‌های راهداری، راه‌اندازی شده است.

کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه فولاد مبارکه مزایای اجرای این پروژه را به این شرح برشمرد: امکان گزارش‌گیری از اطلاعات بارنامه‌های صادره توسط باربری‌های مختلف در سطح استان و دسته‌بندی آن‌ها بر اساس کد کالا، فروشنده و راننده حمل‌کننده کالا، شناسایی رانندگان متخلف بر اساس دو معیار میزان وزن بارنامه‌شده و میزان مسافت طی‌شده از مبدأ به مقصد، عدم نیاز به ثبت اطلاعات بارنامه‌ها و سفارش‌های حمل‌شده به شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک و استفاده از اطلاعات بارنامه‌ها در سیستم‌های مختلف مانند مدیریت کالا و خرید.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با حمایت مدیریت فناوری اطلاعات و همکاری رؤسای فناوری اطلاعات، کارشناسان واحد حمل‌ونقل و شرکت ایریسا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرفته است.

نصر اصفهانی در پایان گفت: در آینده با هدف اضافه کردن بارنامه‌های ریلی و متصل شدن سیستم به سامانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین تکمیل سیستم‌های ارتباط با معادن، پروژه کامل‌تر می‌شود و امید است با اجرای چنین پروژه‌هایی گام موفق و ارزشمند دیگری در راستای اهداف شرکت برداشته شود.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص این پروژه گفت: جریان اطلاعات یکی از ارکان اصلی مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک است و امروزه ارتباط مؤثر نهاد‌های درگیر در این فرایند بیش از پیش لازم است.

محمدعلی زارعی افزود: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کامیون از مبدأ فولاد مبارکه یا به مقصد آن، وظیفه حمل مواد اولیه و محصولات شرکت را در کشور بر عهده دارند. برنامه‌ریزی و کنترل این حجم از ناوگان برای بزرگ‌ترین صاحب کالای کشور نیازمند سیستم‌های اطلاعاتی با قابلیت اطمینان بالاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های واحد حمل‌ونقل و پشتیبانی و مدیریت ارشد سازمان و به همت همکاران سیستم‌ها و فناوری اطلاعات، ارتباط با سامانه برخط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، به‌عنوان مهم‌ترین سند حمل بار، از تیرماه سال جاری برقرار شد و کلیه اطلاعات مندرج در بارنامه شامل مشخصات محموله، گیرنده، فرستنده، راننده، وسیله نقلیه و هزینه‌های مربوطه پس از ثبت در سیستم مذکور در EIS فولاد مبارکه بارگذاری می‌شود و امکان انواع پایش و تحلیل را فراهم می‌کند.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی با اشاره به این که به‌زودی مشابه این ارتباط با سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز برقرار خواهد شد، افزود: پرهیز از دوباره‌کاری و ثبت دستی و مکرر اطلاعات در سیستم‌های مختلف و اطمینان از صحت و سرعت تبادل اطلاعات از مزایای قابل‌توجه این پروژه است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده