تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۱۷۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان صمت استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه آموزش و پژوهش بین این سازمان و جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی میرکو با اعلام این خبر اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری ایجاد و توسعه‌ی همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌های علمی، فناوری، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان امضا و تبادل شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تفاهم نامه همکاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور ارتقا سطح فناوری تولیدات داخلی، بومی سازی فناوری‌های وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور، افزایش توان فناورانه واحد‌های صنعتی، تسهیل تولید و ایجاد زمینه جهش در تولید، افزایش نرخ بهره وری و بهبود توسعه اقتصاد ملی کشور، بین طرفین منعقد شد.

میرکو ادامه داد: ایجاد اشتغال سالم و مولد، تسریع در انجام امور زیزبنایی و تحقیقاتی و حضور فعال در عرصه خدمت رسانی و همچنین به منظور استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات در راستای توسعه همکاری‌ها و تعاملات علمی-آموزشی، پژوهشی، مراکز تحقیقاتی و ایجاد فرصت‌های شغلی در قالب طرح‌های اشتغال زا با نهاد ها، دستگاه‌های اجرایی و موسسات آموزشی و پژوهشی و... نیز از سایر اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

وی تصریح کرد: کسب فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز صنایع استان، برگزاری همایش ها، سمینارها، وبینار‌ها و کارگاه‌های تخصصی، تحقیق و توسعه در راستای فناوری‌های صنعتی در زنجیره صنایع مورد اولویت صمت، افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه‌ی کمی و کیفی همکاری‌های علمی و بنیادی مانند تالیف، ترجمه، چاپ، نگارش و انتشار کتب و مقالات علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک، اجرای دوره‌های علمی کاربردی و آموزش عالی، برگزاری نشست‌های کارشناسی و یا همایش‌های در راستای توسعه و تعمیق ساخت داخل، صادرات و تحقق جهش تولید و... نیز از جمله موضوعات اصلی این تفاهم نامه همکاری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده