تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۱۷۷۱۵
سرویس خبر : اجتماعی

برنامه لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ اعلام شد/ فینال کجا برگزار می‌شود؟

‌می‌متالز - کمیته مسابقات کنفدارسیون فوتبال آسیا، برنامه کامل فصل آینده لیگ قهرمانان این قاره را اعلام کرد که بر اساس آن، مسابقات به صورت متمرکز و در مرحله حذفی به صورت تک‌بازی برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پس از برگزاری جلسه کمیته مسابقات AFC در تاریخ ۲۲ جون ۲۰۲۱، برنامه کامل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده (۲۰۲۲) اعلام شد. بر این اساس بازی‌ها در این فصل هم به صورت متمرکز برگزار و بازی‌های مرحله حذفی به صورت تک‌بازی انجام می‌شود.

بر این اساس، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از ۲۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۱ (۱۰ تا ۲۶ می ۲۰۲۲) در منقطه غرب آسیا به صورت رفت و برگشت و متمرکز برگزار می‌شود. بازی‌های منطقه شرق، اندکی زودتر و در تاریخ ۱۵ آپریل تا یک می ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

همچنین بازی‌های پلی‌آف در سه دور برگزار می‌شود که دو تیم ایرانی در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ (۲۰ آپریل ۲۰۲۲) در دور نهایی به میدان می‌روند و در صورت پیروزی به مرحله گروهی راه می‌یابند.

تقویم این مسابقات به این شرح است:

-دور نخست پلی آف: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

-دور دوم پلی آف: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

-دور سوم پلی آف: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

-مرحله گروهی: ۲۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۱

-مرحله یک هشتم نهایی: ۷ تا ۹ شهریور ۱۴۰۱

-مرحله یک چهارم نهایی: ۲۱ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

-مرحله نیمه نهایی: ۱۹ و ۲۰ مهر ۱۴۰۱

-فینال: ۷ آبان ۱۴۰۱

دیدار نهایی این مسابقات در فصل ۲۰۲۲ در منطقه شرق برگزار می‌شود چرا که دیدار نهایی فصل جاری به کشور‌های غرب آسیا واگذار شده است.

طبق اعلام این کفندراسیون، ایران همانند ادوار گذشته دارای دو سهمیه در مرحله گروهی و دو سهمیه در مرحله پلی‌آف است که تاکنون حضور سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در این مسابقات قطعی شده، اما هنوز مشخص نیست کدام یک با توجه به قهرمانی در لیگ، سهمیه مستقیم را کسب می‌کنند. طبق قوانین فوتبال ایران، قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دو سهمیه مستقیم و تیم‌های دوم و سوم سهمیه پلی‌آف را به دست می‌آورند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده