تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۱۷۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه دادند؟ / مجوز افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی فرابورس صادر شد

‌می‌متالز - در دو روز نخست این هفته، برخی شرکت‌های بورسی خبر‌هایی را از افزایش سرمایه خود در وبسایت کدال منتشر کردند. مجوز افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی فرابورس و ۱۹۱ درصدی بکاب صادر شد.

به گزارش می‌متالز، در دو روز نخست این هفته، برخی شرکت‌های بورسی خبر‌هایی را از افزایش سرمایه خود در وبسایت کدال منتشر کردند. برخی از نماد‌ها از صدور مجوز افزایش سرمایه و برخی دیگر هم از پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه خبر دادند.

بر این اساس، شرکت سرمایه‌گذاری شرکت نفت (ونفت) گزارش توجیهی هیئت مدیره برای افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی خود از محل سود انباشته را در کدال بارگزاری کرد. بر اساس این گزارش قرار است سرمایه ونفت از ۱۶۵ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

شرکت صنایع جوشکاب یزد هم خبر از صدور مجوز افزایش سرمایه خود از سوی سازمان بورس داد. بر اساس این اطلاعیه، سرمایه بکاب از مبلغ دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد. افزایش سرمایه‌ای که معادل ۱۹۱ درصد است.

فرابورس هم از صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی خود خبر داده است. این افزایش سرمایه که بخش عمده آن از محل سود انباشته انجام می‌شود سرمایه شرکت فرابورس را به ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رساند.

دیگر شرکتی که خبر صدور مجوز افزایش سرمایه خود را در کدال منتشر کرده، شرکت سرمایه‌گذاری پردیس است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، این شرکت مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سرمایه خود را افزایش می‌دهد. بعد از این اقدام، سرمایه پردیس به ۲۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

فولاد آلیاژی یزد (فولای) هم مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خود را در وبسایت کدال منتشر کرد. این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته انجام می‌شود به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش انجام می‌شود.

شنبه هم خبر صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی (۱۰۰ درصدی) شرکت بیمه تجارت نو (بنو) در کدال منتشر شد. بنو با این افزایش سرمایه به یک شرکت ۶۰۰ میلیارد تومانی تبدیل می‌شود.

شرکت‌ها حداکثر ۶۰ روز از زمان صدور این مجوز زمان دارند که فرایند افزایش سرمایه خود را انجام دهند در غیر اینصورت مجوز افزایش سرمایه آن‌ها باطل خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده