تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۱۷۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خبر داد:

«شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس» به "هابِ بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازیِ بازار سرمایه تبدیل می‌شود

‌می‌متالز - ارتقای سیستم‌های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت‌ها به صورت منطقی و معقول از اصلی‌ترین اولویت‌های شرکت در افق کوتاه مدت به شمار می‌رود. هدف گذاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تبدیل شدن به "هاب بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ سازی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قنادان، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان مطلب بالا گفت: با توجه به گسترش و توسعه بازار از اواسط سال ۹۸، سازمان بورس و اوراق بهادار از نظر ساختار‌ها و سازماندهی داخلی، فرایندها، برنامه ریزی و جهت گیری‌های استراتژیک به یک رکن تخصصی به عنوان "مشاور مادر در حوزه خدمات مدیریت" نیاز دارد. در این زمینه گروه‌هایی نقش سازماندهی فعالیت‌های توسعه‌ای را بر عهده گرفته اند تا خدمات مناسب و مطلوبی را به سازمان و مجموعه شرکت‌ها و ارکان ارائه دهند.

وی با اشاره به تغییر ماموریت‌های کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در دوره جدید مدیریتی افزود: با مشخص شدن مأموریت‌های جدید شرکت اطلاع‌رسانی به منظور تحول در بازار سرمایه با چارچوب‌ها و مدل‌های جدید حرکت به سمت هدف گذاری‌ها آغاز شده است. در دوره جدید مدیریتی دو ماموریت کلیدی "فرهنگ سازی و آموزش" و همچنین "ارائه خدمات مدیریت به سازمان و ارکان" بر عهده شرکت اطلاع رسانی گذاشته شده که باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

قنادان در ادامه با اشاره به رشد تعداد سهامداران و متقاضیان حضور در بازار سرمایه طی ۲ سال اخیر، گفت: متناسب سازی پیکره اجرایی، چارچوب‌ها و مکانیزم‌های نظارتی و حاکمیتی با رشد، اقبال و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کلان از جمله برنامه‌های در دستور کار سازمان بورس است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به نیاز سازمان بورس به ایجاد تحولی بزرگ در حوزه‌های فعالیتی خود، افزود: در راستای طرح ارتقاء عملکرد و جایگاه بازار سرمایه، پروپوزالی تهیه شده است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک تحول ساختاری و سازمانی در ارتباط سازمان بورس با ارکان و شرکت‌های زیر مجموعه را رقم بزند.

قنادان ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های فرآیند‌های مدیریتی به سازمان و بازار سرمایه را یکی از محور‌های کاری شرکت عنوان کرد و گفت: فهرستی از برنامه‌ها و پروژه‌های د ارای اولویت توسعه‌ای با مشارکت کلیه واحد‌ها در سازمان بورس و برخی صاحب‌نظران و فعالان بازار در حال تهیه و تدوین است تا با ارائه و اجرای آن‌ها در سازمان شاهد تغییر و تحولات اساسی در بازار سرمایه باشیم.

وی افزود: درصدد هستیم تا با نگاه کل نگر و دیدگاه استراتژیک، روی حوزه‌هایی متمرکز شویم که می‌توانند تحولات اساسی در بازار سرمایه رقم بزنند.

علیرضا قنادان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش، گفت: باوجود فعالیت‌های آموزشی گسترده‌ای که تاکنون در بازار سرمایه برای مردم و ذی نفعان انجام شده است، متاسفانه میزان ضریب نفوذ این آموزش‌ها در حوزه مفاهیم اساسی سواد مالی و اصول پایه بورس با فعالیت‌های گسترده مردم در بازار سرمایه همخوانی ندارد؛ بنابراین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، در حال برنامه‌ریزی گسترده آموزشی و طراحی محتوای مناسب برای هر گروه از مخاطبان و متناسب با سطح نیاز‌های آن‌ها است.

به اعتقاد وی سیاست شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حوزه آموزش چند اصل پایه‌ای دارد که مهمترین آن‌ها آموزش الفبای فعالیت در بازار سرمایه با کیفیت مطلوب در رسانه‌های مختلف و به شکل رایگان در سطوح مختلف و با دانش‌های پایه‌ای متفاوت است.

قنادان تصریح کرد: در سیاست گذاری‌های جدید منابعی به صورت اختصاصی برای آموزش و فرهنگ سازی هزینه خواهد شد و نیز نهاد‌هایی که فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه را ترویج می‌کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه نیز گفت: به دلیل شرایط کرونا و همچنین محدودیت‌های ناشی از وضعیت قرمز حاکم بر شهر تهران، تلاش داریم تا ظرفیت‌های برگزاری آزمون‌ها را افزایش دهیم تا بلافاصله بعد از کاهش محدودیت‌ها برگزاری آزمون را با ظرفیت‌های بیشتر به انجام برسانیم. ضمنا علاوه بر شهر تهران تاسیس مرکز آزمون در چهار شهر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه سیاست سازمان بورس گسترش ارائه خدمات مطلوب آموزشی است، یادآور شد؛ در صورت افزایش تقاضا، به تعداد مراکز آزمون افزوده خواهد شد.

وی از تبدیل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به "هاب بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ سازی و حمایت از فعالان بازار و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود خبر داد و گفت: ارتقای سیستم‌های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت‌ها به صورت منطقی و معقول از اصلی‌ترین اولویت‌های شرکت در افق کوتاه مدت به شمار می‌رود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده