تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۱۸۰۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خوزستان

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خوزستان برای سال منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ با حضور ۶۵/ ۷۰درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خوزستان با حضور نمایندگان جمعی از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و مسوولان شرکت فولاد خوزستان نهم تیر ۱۴۰۰ در تالار طوبی ۲۰۰دستگاه و همزمان به‌صورت برخط برای مشاهده سایر سهامداران برگزار شد. با دعوت محمدمهدی مومن زاده، رئیس مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خوزستان از اعضای هیات رئیسه، مجمع عمومی به‌صورت رسمی آغاز شد.

تفکر ارزشی ملاک تصمیم‌گیری

رئیس مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خوزستان با بیان این جمله که سودآوری و حمایت از سهامداران وجه تمایز این شرکت با دیگر تولیدکنندگان فلزات اساسی است، افزود: در سال۱۳۹۹ سیاست هیات‌مدیره، حمایت حداکثری از سهامداران بود. بازارگردانی، حاشیه سود مناسب، خرید سهام خزانه و نقدشوندگی سهم در بازار بورس ازجمله مهم‌ترین اقدامات سال گذشته بود. اعتقاد داریم زمانی یک بنگاه اقتصادی می‌تواند موفق عمل کند که تحولی در تفکر راهبردی ایجاد کند.

محمدمهدی مومن زاده تاکید کرد: هیات‌مدیره با تفکر خلق ارزش‌افزوده برای ذی‌نفعان پا به عرصه گذاشته است. در این تفکر همه ذی‌نفعان ازجمله سهامداران، کارکنان، خانواده کارکنان، بازنشستگان و شهروندان اهوازی در نظر گرفته می‌شوند. در راهبرد نوینی که در دنیای امروز مبنای سازمان‌های پیشرو در نظر گرفته می‌شود، ملاک تصمیم‌گیری تفکر ارزشی است. در این روش فرصت‌های تصمیم‌گیری به‌صورت جمعی اجرایی می‌شود و دیگر خبری از رفتار‌های منفعلانه نیست.

کاهش قیمت محصول در گرو یکپارچه‌سازی زنجیره فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به طرح‌های توسعه شرکت اظهار کرد: دستیابی به فناوری‌های نوین، کاهش قیمت تمام‌شده محصول و یکپارچه‌سازی زنجیره فولاد از معدن تا نورد از مهم‌ترین فاکتور‌های دستیابی به موفقیت در عرصه صنعت فولاد است. در سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید فولاد کشور ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی به روش احیای مستقیم است. بر مبنای این مقدار تولید، ۳۷میلیون و ۲۰۰هزار تن تولید آهن‌اسفنجی موردنیاز بوده که در این شرایط با ۱۰میلیون تن کسری آهن‌اسفنجی مواجه هستیم. با تعریف طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید زیر سقفی باید این مقدار کسری را جبران کنیم.

امین ابراهیمی گفت: از ۵۵میلیون تن شمش فولادی در چشم‌انداز ۱۴۰۴، به میزان ۵۰میلیون تن به روش احیای مستقیم است. برای دستیابی به این میزان تولید ۶۰میلیون تن آهن‌اسفنجی موردنیاز است. در افق ۱۴۰۴ سرانه مصرف فولاد به ازای هر نفر ۴۴۰کیلوگرم است. با در نظر گرفتن این رقم، ۳۶میلیون تن شمش تولیدی کشور، مصرف داخلی است. ۱۹میلیون تن ظرفیت صادرات باقی می‌ماند. پیش‌بینی سهم صادرات فولاد ۱۰میلیارد دلار است. فولاد خوزستان بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های توسعه است. نیروی متخصص، دسترسی به آب‌های آزاد و حامل‌های انرژی، موقعیت جغرافیایی و دارا بودن اسکله اختصاصی بخشی از امکانات ویژه مجموعه فولاد خوزستان در تعریف طرح‌های توسعه‌ای به شمار می‌آید. همچنین محصولات تولیدی شرکت فولاد خوزستان صادرات‌محور هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن اشاره به دستاورد‌های سال ۱۳۹۹ افزود: تولید ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن شمش فولادی، ۵میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندله، ۳میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، فروش ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن محصول اصلی در بازار‌های داخلی و صادراتی، صادرات ۵/ ۱میلیون تن محصول به ارزش ۴میلیون و ۹۰۰هزار دلار و رشد ۲۳۴درصدی سود خالص به ازای هر سهم، بخشی از دستاورد‌های شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۹ هستند. در کنار این موارد، کسب تندیس واحد صنعتی نمونه استانی، دریافت لوح تقدیر و تندیس مدیر عالی، دریافت تقدیرنامه از بانک مرکزی در بازگشت منابع ارزی و انتخاب طرح ساخت دستگاه جمع‌آوری وکیوم و تزریق گاز مبرد ازجمله افتخارات شرکت در سال ۱۳۹۹ به شمار می‌آیند.

وی از پیشرفت ۶۵درصدی پروژه پست برق ۴۰۰ کیلوولت خبر داد و اضافه کرد: توسعه و بهره‌برداری از شبکه آب RO، تکمیل سویچ‌گیر ۳۳ کیلوولت پست اصلی برق، راه‌اندازی اسکله آبگیر تصفیه‌خانه آب کوت‌عبدالله، احداث کارخانه اکسیژن۴ و نوسازی کابل‌های کوره۳ و راکتور کوره۴ بخشی از طرح‌های در دست اقدام شرکت فولاد خوزستان است. همچنین تکمیل و بهره‌برداری چهار طرح زیست‌محیطی در زمینه مهار انتشار گردوغبار، اجرای برنامه ممیزی شخص ثالث نظام مدیریت زیست‌محیطی، بهره‌برداری و توسعه شبکه پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی و تدوین گزارش‌های سه ماه خود‌اظهاری در زمینه پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی در حیطه محیط‌زیست در حال اجرا هستند.

ابراهیمی گفت: توسعه فولاد خوزستان در پهنه کشور از شمال شرق تا جنوب غرب اجرا شده است. سرمایه‌گذاری در پهنه آباده جازموریان در طرح شرکت ایساتیس، تامین کنسانتره با راه‌اندازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، تولید گندله و آهن‌اسفنجی در شرکت فولاد خوزستان و شرکت صنعت فولاد شادگان و تلاش برای تملک سهام فولاد اکسین، فرآیند شرکت فولاد خوزستان در تکمیل زنجیره ارزش فولاد را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: شرکت فولاد خوزستان با تدوین شعار محوری «تکمیل زنجیره ارزش و تولید پایدار با تمرکز بر اجرای طرح‌های توسعه، ایمنی، محیط‌زیست و بهداشت محیط کار و ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی» اقدام به تدوین سند برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ کرده است. یادآور می‌شود ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا در سال ۱۴۰۰ می‌توان به تولید ۳میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی، اجرای طرح‌های توسعه و متوازن‌سازی، ظرفیت خطوط تولیدی، به ظرفیت رساندن کارخانه احیای مستقیم فولاد شادگان و تکمیل پروژه فولادسازی، پیشرفت طرح احداث مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳)، ارتقای بهره‌وری نیروی‌انسانی و کاهش نرخ مصارف مواد و انرژی و بهینه‌سازی قیمت تمام‌شده محصولات اشاره کرد. درنهایت گزارش حسابرس و بازرس موسسه قرائت شد و به تصویب اعضا رسید.

در انتهای مجمع با تصویب سهامداران، از میزان ۲۳۳۸ ریال سود خالص، به هر سهم مبلغ ۸۰۰ ریال سود تعلق گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده