تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۱۵۶۱
کد خبر: ۲۱۸۰۳۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

چری تیگو ۸ وارد بازار ایران می‌شود + جزئیات

‌می‌متالز - چری تیگو ۸ کراس اوور جدید و لوکس مدیران خودرو، سرانجام قرار شد در طول سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران شود. این خودرو نسل دوم تیگو ۸ به حساب می‌آید.

به گزارش می‌متالز، شرکت سازنده طی سال ۲۰۲۰ نمونه لوکس و مجلل‌تر این خودرو را با نام چری تیگو ۸ پلاس به مشتریان معرفی کرد که البته به نوعی می‌توان این مدل را نسل دوم Tiggo ۸ نیز دانست.

شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی چری در ایران، ابتدا تصمیم داشت تا نسل اول این خودرو را به دست مشتریان ایرانی برساند، اما از آنجا که بروز برخی مشکلات اجازه راه یافتن تیگو ۸ معمولی به جاده‌های ایران را نداد، سرانجام پس از معرفی نسخه پلاس، مسئولان مدیران خودرو نیز آستین‌ها را جهت عرضه نسل جدید این خودرو بالا زدند و حالا قرار است طی سال ۱۴۰۰ شاهد عرضه این محصول نیمه لوکس به بازار ایران باشیم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۶۰ دستگاه از این خودرو توسط خودروساز ایرانی تولید شده و برخی تصاویر لو رفته این خودروی چینی نیز در فضای مجازی منتشر شده که تیگو ۸ را با لوگوی ام وی ام در معرض دید قرار می‌دهند؛ بنابراین طی ماه‌های آتی قطعا شاهد ورود این کراس اوور میان سایز نیمه لوکس به بازار ایران خواهیم بود و احتمالا رقابتی داغ با محصولاتی همچون بهمن فیدلیتی، دیگنیتی و کرمان موتور کی ام سی k۷ خواهد داشت. از همین رو تصمیم گرفتیم تا به بررسی مشخصات چری تیگو ۸ پرداخته و این شاسی بلند شهری را از همه جوانب مورد تحلیل قرار دهیم.

بررسی چری تیگو ۸ پلاس از منظر طراحی
تیگو ۸ بر اساس زبان طراحی life in motion ۳ کمپانی چری شکل گرفته و قطعا هنگامی که چشم بیننده به آن می‌افتد، زیبایی‌های این خودرو به همراه شاخصه‌های مجلل و شبه‌لوکسش بیش از هر چیز دیگری نظرات را جلب خواهند کرد. استفاده مناسب و به‌جا از تزئینات کرومی در بخش‌هایی همچون جلوپنجره و قاب شیشه‌های جانبی، طرح نسبتا قاطع و خشن چراغ‌های جلو به همراه فرم جذاب منافذ سپر و چراغ‌های مه شکن، همگی باعث پدید آمدن چهره‌ای به‌مراتب مناسب، جذاب و مجلل برای این کراس اوور خوش‌هیبت شده است. به‌ویژه طرح جلوپنجره این خودرو به همراه تزئینات کرومی، جلوه‌ای چشم‌نواز به نمای روبروی چری تیگو ۸ بخشیده است. در کل به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند تا ضمن عدم فاصله‌گیری از سلیقه روز مشتریان، طرحی نوین، متعادل و تا حدی آینده‌نگرانه برای چهره این شاسی بلند چینی پدید آورند.

در نمای جانبی شاهد طرح متناسب و زیبای قاب پنجره‌ها به همراه رینگ‌های بزرگ اسپرت هستیم که در نوع خود فرمی متعادل به سبک شاسی بلند‌های فول سایز برای این خودرو رقم زده است. در بخش عقب نیز خبری از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته نیست و در عوض انواع دوتکه متناسب با طرح چراغ‌های جلو در این بخش به خدمت گرفته شده است.

بالچه روی شیشه عقب به همراه طرح زیبا و اسپرت سپر نیز بر گستره نقاط قوت طراحی قسمت پشت چری تیگو ۸ افزوده‌اند.

در مجموع باید گفت که ظاهر تیگو ۸ مدیران خودرو با انتقاد چندانی روبرو نبوده و به عنوان یک کراس اوور لوکس خانوادگی و میان قیمت، شمایلی جذاب، نسبتا عضلانی و مطابق سلیقه اکثر مشتریان را از خود ارائه می‌دهد.

درون کابین چری تیگو ۸ با فضایی کاملا لوکس، مدرن و آینده‌نگرانه مواجه خواهید شد که قطعا طرح آن می‌تواند پاسخگوی دایره وسیعی از سلایق مشتریان ایرانی باشد. بهره‌مندی از فرمان خوش‌دست با طرح دی-کات، دو عدد نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌هم‌پیوسته، دریچه‌های تهویه به صورت سراسری در میانه داشبورد، پنل تنظیمات تهویه به صورت لمسی و طرح فوق‌العاده جذاب اهرم و پنل تعویض دنده، از جمله شاخصه‌های اصلی کابین این کراس اوور زیبا به شمار می‌روند.

صندلی‌ها خوش فرم و اصطلاحا ارگونومیک هستند و با چرم مصنوعی منقش به طرح الماسی شکل پوشش داده شده‌اند. همچنین قسمت بازویی در‌ها نیز جهت رفاه حال کاربران با چرم مصنوعی روکش شده و یک هارمونی جذاب با سایر بخش‌ها به‌ویژه در قسمت میانی داشبورد و صندلی‌ها ایجاد کرده است.

به دلیل ابعاد بزرگ بدنه تیگو ۸ شاهد فضایی جادار درون کابین هستیم و سرنشینان ردیف اول و دوم بدون محدودیت آزاردهنده می‌توانند از کابین محصول جدید مدیران خودرو استفاده کنند. صندلی‌های ردیف سوم (در صورت وجود) نیز مکان مناسبی برای استفاده کودکان خواهند بود.

کیفیت متریال ادوات کابین در نوع خود مناسب ارزیابی می‌شود و حس خوبی از لمس آن‌ها در ذهن شما شکل خواهد گرفت که البته باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت داخلی نیز از متریال مشابه نمونه‌های باکیفیت چینی استفاده می‌کند یا نه.

مشخصات فنی تیگو ۸
متاسفانه هنگام نگارش این مطلب هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از مشخصات تیگو ۸ پلاس توسط مدیران خودرو منتشر نشده و هنوز معلوم نیست که چه پیشرانه و گیربکسی برای آن در نظر گرفته شده است.

با این وجود، دو نوع موتور توربوشارژ ۱.۵ و ۱.۶ لیتری در بازار جهانی وظیفه تامین قوای tiggo ۸ را بر عهده گرفته‌اند که به ترتیب معادل ۱۵۶ اسب بخار _۲۳۰ نیوتن متر و ۱۹۷ اسب بخار_ ۲۹۰ نیوتن متر قدرت و گشتاور را به سوی چرخ‌ها ارسال می‌کنند. ضمنا پیشرانه ۱.۵ لیتری با گیربکس cvt و موتور ۱.۶ لیتری TGDi با جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه جفت شده‌اند.

به نظر می‌رسد مدیران خودرو احتمالا نمونه ۱.۶ لیتری را برای این خودروی خوش هیبت در نظر خواهد گرفت؛ چراکه به احتمال قوی تیگو ۷ پرو، دیگر کراس اوور جدید این شرکت با نمونه ۱.۵ لیتری روانه بازار می‌شود؛ بنابراین بهتر است که پرچم‌دار چری در ایران از پیشرانه قوی‌تر بهره ببرد تا بتواند مشتریان را جهت پرداخت مبالغ بالاتر متقاعد سازد. در صورت ارایه موتور ۱.۶ لیتری، انتظار داریم تیگو ۸ از شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ تا ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار شود.

امکانات و آپشن‌های چری تیگو ۸ مدیران خودرو
همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، در حال حاضر ما به طور رسمی به کاتالوگ چری تیگو ۸ مدیران خودرو دسترسی نداریم، بنابراین هنوز اطلاعات دقیقی از نوع و تنوع آپشن‌های رفاهی محصول جدید مدیرانی‌ها در دست نیست. اما با توجه به کلاس و رده قیمتی احتمالی این محصول انتظار می‌رود مواردی همچون: کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، نمایشگر‌های دیجیتال دوگانه ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، حسگر‌های پارک، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و حافظه، نویگیشن، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، ترمز پارک برقی و… برای این خودرو لوکس در نظر گرفته شود.

ایمنی چری تیگو ۸
بزرگترین کراس اوور سری تیگو موفق شده معادل ۵ ستاره ایمنی با کسب ۸۴.۸۱ درصد نمرات از موسسه امنیت خودرو‌های چین C-NCAP دریافت کند؛ بنابراین این خودرو یکی از تولیدات احتمالا ایمن و مطمئن در راستای حفظ امنیت جانی سرنشینان خود خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که مدیران خودرو محصول جدید خود را با امکاناتی همچون: شش کیسه هوا، اتوهلد، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز‌های ضد قفل ABS و EBD ترمز کمکی و… به مشتریان ایرانی تحویل دهد.

قیمت و رقبا
چری تیگو ۸ به عنوان یک کراس اوور میان سایز نسبتا لوکس در بازار ما باید با رقبایی همچون بهمن موتور فیدلیتی و کی ام سی K۷ به طور مستقیم رقابت کند. این خودرو به‌ویژه در مدل ۱.۶ لیتری توربوشارژ از لحاظ فنی نسبت به حریفان یادشده که به موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز هستند، برتری کامل دارد و می‌تواند آن‌ها را به‌راحتی پشت سر بگذارد.

اما نکته قابل توجه به قیمت احتمالی این محصول بازمی‌گردد؛ چراکه گفته شده احتمالا چری تیگو ۸ با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

ناگفته نماند که در قیمت بالای یک میلیارد تومان انواع دست دوم شاسی بلند‌های ژاپنی نظیر نیسان ایکس تریل یا محصولات کره‌ای همچون هیوندای سانتافه موجود هستند؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت مدیران خودرو چه قیمتی را برای تیگو ۸ در نظر می‌گیرد و آنگاه می‌توان نسبت به سرنوشت این خودرو در بازار تحلیل و ارزیابی دقیق‌تری انجام داد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده