تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۸۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۲|بازار طلا در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا دلار تضعیف شده و سبب افزایش اشتها برای خرید طلا گشته است، قیمت فلز زرد روز سه شنبه شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲ درصد رشد به ۱۸۰۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های رقیب امروز شاهد ۰.۱ درصد کاهش بود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در اواخر امروز هستند که می‌تواند زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو را روشن‌تر سازد. انتظار می‌رود پس از آن توجهات معطوف سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شود.

کایل رودا تحلیلگر بازار طلا در موسسه آی جی مارکت گفت: «من فکر می‌کنم فدرال رزرو در حال متمایل شدن به گرم کردن بازار از طریق عادی کردن سیاست پولی است و اگر این روند ادامه یابد قیمت طلا تاثیر منفی خواهد پذیرفت.»

ماه گذشته و پس از اتخاذ موضعی در حمایت از سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو قیمت طلا به پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۱۶ سقوط کرد.

اما از زمانی که پاول گفته بانک مرکزی آمریکا تنها به دلیل ترس از افزایش تورم برای افزایش نرخ بهره عجله نخواهد کرد و ترمیم گسترده و همه جانبه بازار کار را مد نظر قرار خواهد داد، قیمت‌ها تثبیت شده است.

کاهش سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم در طی حدود ۵ ماه اخیر نیز به تقویت قیمت طلا کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده