تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۲۱۸۱۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درباره شرکت سیمان دشتستان چه می‌دانید؟

‌می‌متالز - امروزه در تمام دنیا، از سیمان به عنوان اصلی‌ترین مصالح در ساخت ساختمان و صنایع مختلف استفاده می‌شود، این ماده چسبنده، در ساختمان‌های مدرن به عنوان مصالح پایه مصرف می‌شود. کاربرد آن در صنایع پیش‌ساخته، رواج پیدا کرده است. در ساخت سیمان، «خاک رس» وجود دارد که نشان‌دهنده وجود سیلیکات کلسیم در کلینکر است.

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به تولید سیمان مشغول هستند، یکی از این مجموعه‌های فعال، شرکت سیمان دشتستان است که در ادامه به معرفی بیشتر آن می‌پردازد؛


۱۸ سال تلاش در حوزه تولید سیمان


زمان شروع فعالیت سیمان دشتستان به سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد. سیمان پورتلند تیپ دو، ۴۲۵-۱ و تیپ پنج از جمله محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. شرکت سیمان دشتستان در استان بوشهر، کیلومتر ۷ جاده برازجان به شیراز، واقع شده است. هدف این مجموعه، اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی، تامین نیاز‌های پروژه‌های صنعتی عسلویه و امکان صادرات آسان است. این شرکت به معادن مارل رسی، آهکی و سنگ گچ نزدیک است.

امید علی نجفی، مدیریت شرکت سیمان دشتستان را بر عهده دارد و مهدی بیگدلی به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر، به ریاست هیات مدیره مشغول است.


سدشت در بورس اوراق بهادار


شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سیمان داراب و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان سپاهان از سهامداران عمده این شرکت محسوب می‌شوند. در این بین، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با ۳۸ درصد سهم، سهامدار اصلی شرکت سیمان دشتستان است.

تعداد سهام منتشر شده توسط شرکت سیمان دشتستان، ۱ میلیارد و ۱۸۰ واحد است. این سهام در بازار امروز، ۶۹ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال ارزش دارد.


اقدامات زیست‌محیطی سیمان دشتستان


شرکت سیمان دشتستان می‌تواند برای بازسازی کشور‌های سوریه و یمن، سیمان مورد نیاز را جهت تعمیر ساختمان‌ها و بناها، تامین و محصولات خود را به این کشور‌ها ارسال کند.

مجموعه سیمان دشتستان در راستای اهداف محیط زیستی خود، به مناسبت هفته محیط زیست در خرداد ماه سال جاری، مسابقه‌ای فرهنگی مجازی بین رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان برگزار کرد. همچنین این شرکت در جهت کمک به آبادانی روستای راهدار، نزدیکترین روستا به کارخانه این شرکت، اقداماتی نظیر احداث پارک و زمین بازی برای کودکان و همچنین فضای سبز کرده است.

شرکت سیمان دشتستان، ماموریت خود را نه فقط ساختن سیمان، بلکه ساختن آینده‌ای محکم در جهت حمایت از نیاز‌های ذینفعان با کمک نیروی انسانی فعال، احترام به مشتری، سرمایه‌گذاری سهامداران وسرمایه‌های زیست‌محیطی می‌داند. چشم‌انداز این مجموعه، تامین بازار داخلی با محصولی مستحکم و ایمن، در کنار صادرات اثرگذار است.

از جمله افتخارات شرکت سیمان دشتستان، دریافت تندیس نمایشگاه صنعت سیمان در سال ۱۳۹۵ و صادرکننده نمونه استان بوشهر بوده است. همچنین این مجموعه موفق به کسب گواهی استاندارد مدیریت انرژی، مدیریت عملکرد زیست‌محیطی، رضایت‌مندی مشتری، سیستم مدیریت کیفیت شده است.

منبع: کاما پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده