تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۸۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد «بورس» تا کجا منطقی است

‌می‌متالز - مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پویا گفت: بخشی از بازار این روز‌ها با قصد نوسان گیری، خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، با پرش ۱۸ هزار واحدی امروز، شاخص کل وارد کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. بخش عمده بازار امروز مثبت معامله می‌شود؛ اما کماکان ۸۳ نماد قفل در صف فروش است.

علیرضا مستقل مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پویا در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: احتمالاً شاخص کل تا محدوده ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد و در صورت شکست مقاومت ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی، شاید تا محدوده ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم رشد کند.

وی اضافه کرد:‌ اما نکته اینجاست که در صورت تثبیت نرخ ارز و قیمت‌های جهانی در محدوده قیمت‌های فعلی، شاخص بالای ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی چندان جذاب نیست. مگر آنکه سرمایه‌گذاران با نگاه بلندمدت و چشم‌انداز افزایش نرخ ارز، اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند که در این صورت، قطعاً قیمت سهم‌ها برای سرمایه‌گذاری ارزنده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بخشی از بازار این روز‌ها با قصد نوسان گیری، خریدوفروش می‌کنند. بعید نیست بعضی سهم‌های کوچک‌تر بازار که اصلاح سنگینی هم داشته، مورد اقبال نوسان‌گیران قرار بگیرد و حرکت کند. ولی این موضوع به معنای جذابیت تمام نماد‌های کوچک بازار نیست. باز شدن قفل صف فروش نماد‌های کوچک بازار درگرو ورود سرمایه‌گذاران جدید و حجم بالای معامله در این نماد‌ها است و سرمایه‌گذاری بدون تحلیل در این نمادها، توصیه نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سرمایه‌گذاران گفت: بازار‌های مالی، بازار‌های پر ریسکی هستند و سرمایه‌گذاران خرد بهتر است اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم در این بازار نکنند. نمی‌توان نسخه‌ای تجویز کرد که بر اساس آن، سرمایه‌گذاران طوری در این بازار سرمایه‌گذاری کنند که متحمل ضرر و زیان نشوند. ولی سرمایه‌گذاران کم‌تجربه برای آنکه زیان‌های سنگین متحمل نشده و دچار فروپاشی مالی نشوند، حتماً با تحلیل اقدام به خریدوفروش کنند و ضمناً، حتماً حد ضرر را رعایت کنند. معاملات توده‌ای و هیجانی، اصلاً منطقی نیست.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده