تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۱۸۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در واکنش به مصوبه دولت درباره واردات تمامی کالا‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی؛

قادری: ورود دستگاه‌های نظارتی به تخلف دولت/ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اقدام دولت در تعیین نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کلیه کالا‌ها بدون تفکیک قانونی تخلف بوده و مغایر با مصوبه قانونی بودجه سال جاری است و باید دستگا‌ه‌های نظارتی به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به اقدام دولت در تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالا‌های وارداتی بدون هرگونه تفکیک با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: این اقدام دولت تخلف بوده و مغایر مصوبه قانونی بودجه سال جاری است و باید دستگا‌ه‌های نظارتی به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

وی ادامه داد: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نرخ ارز محاسباتی ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی را تنها برای کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ۴۲۰۰ تومان تعیین کرد و برای مابقی کالا‌ها نرخ ارز را براساس نرخ اعلام شده، بانک مرکزی (ای تی اس) قرار داد.

قادری تاکید کرد: دولت، اما در اقدامی غیرقانونی نرخ ارز محاسباتی برای واردات کلیه کالا‌ها را ارز یارانه‌ای قرار داده است. متاسفانه دولت در روز‌های پایانی عمر خود به فکر افتاده و نمی‌خواهد، کارنامه بسیار بدی به جا بگذارد، اما با این اقدامات غیرقانونی این کارنامه را بدتر می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: دولت در اجرای برخی قوانین مقاومت می‌کند، اما بهتر است، در این روز‌های پایانی به مر قانون احترام گذاشته و اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده