تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۱۸۳۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل مجتمع مس سونگون مطرح کرد

وجود ۳۰۰ کیلومتر مغزه سنگ اکتشافی در ورزقان

‌می‌متالز - مدیرعامل مجتمع مس سونگون با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر مغزه سنگ اکتشافی در ورزقان، گفت: این مجموعه به عنوان یک واحد صنعتی و معدنی بزرگ در استان فعالیت می‌کند و در حال حاضر در زمینه استخراج معدن و تولید کنستانتره مس فعال هستیم و امیدواریم بزودی مباحث توسعه‌ای مجتمع تعیین تکلیف شود.

به گزارش می‌متالز، علی بیات ماکو در بازدید مسوولان استانی از مجتمع مس سونگون ظرفیت فعلی تولید کنستانتره این مجتمع را سالانه ۳۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سه سال آینده با احداث فاز‌های ۳ و ۴ این رقم را به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

وی افزود: در مورد احداث واحد ذوب و پالایش نیز انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به نتیجه رسیده و منتظر ابلاغ هستیم که در صورت اجرای آن شاهد بهره برداری از واحد ذوب و پالایش به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن خواهیم بود و زنجیره تولید مجتمع کامل‌تر خواهد شد.

وی افزود: ذخیره معدنی مجتمع از حدود ۵۰۰ هزار تن به یک میلیارد تن افزایش یافته و ذخیره زمین شناسی نیز از یک و نیم میلیارد تن فراتر رفته است.

وی یادآور شد: اکتشاف ذخایر زمین شناسی ما تا عمق هزار و ۲۰۰ متری صورت گرفته و با ورود دستگاه‌های حفاری جدید که قابلیت حفاری تا عمق دو هزار و ۵۰۰ متری را دارند به شناسایی این ذخایر کمک بیشتری می‌شود.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون تصریح کرد: در ورزقان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مغزه سنگ اکتشافی وجود دارد که به معنی ۳۰۰ کیلومتر حفاری و نمونه برداری است و در حال حاضر هزینه هر متر حفاری بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: جدی‌ترین و اولین بخش فعالیت معدنی اکتشاف است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده